Jag ska hålla koll på allt...
Behöver prata av mig lite...
Min sambo är helt underbar och vi delar t.ex. hushålls arbetet lika (utan att tänka på det).
Men... Så fort klockan börjar bli middag så är det jag som måste säga "ska vi äta något?" och då blir oftast en diskussion om vad och han svar är alltid "det är ju du som vill äta så du får bestämma".
Säger jag inget så äter han en macka klockan 22 på kvällen om inte senare.
När vi handlar frågar han mig om allt "har vi smör/mjölk/bröd m.m". Vi lagar mat lika ofta och tittar lika mycket i kylen så varför ska jag vara den som minns vad vi har hemma hela tiden.
Inte alltid men oftast måste jag säga till min sambo "hunden behöver nog gå ut nu" när det är dags. Brukar invänta och se om han gör det på eget intiativ men när hunden är jättekissnödig kan jag inte bara sitta och vänta på att hans ska få arslet ur...
Till saken hör att jag är gravid nu och knappt orkar någonting. Det vore så himla skönt om jag kunde slippa vara den som har koll på allt. Tänk om jag kunde lägga mig i sängen och sova lite på dagen och han plockade ur tvättmaskinen utan att jag sa till eller planerade någon middag och lagade den. Vad himla skönt det skulle kännas!
Någon annan som känner igen detta?