Hopplöst förälskad i kollega
Det är möjligt att detta diskuterats i andra trådar och utgår från att jag inte är ensam på jorden om detta, men jag behöver få svar på hur andra löst problemet:
För snart 1,5 år sen började en ny tjej på mitt jobb. Ganska snabbt upptäckte jag att vi hade väldigt mycket gemensamt, båda har familj med barn i ungefär samma ålder osv men även i våra personligheter - vi klickade helt enkelt och det var jättekul att gå till arbetet! Kanon tycker man, men ju längre tiden gått ju mer upptäcker jag hur förälskad jag faktiskt blivit i henne.
Jag är helt emot otrohet och har tidigare aldrig begripit hur man skulle kunna titta mot ngn annan än sin fru. Men jag KAN verkligen inte sluta tänka på henne och det blir värre för varje månad. Hon finns i tankarna överallt och alltid, det är nåt så fruktansvärt jobbigt.
Jag hoppades att känslorna skulle svalna och försvinna under sommaren då jag inte såg henne på nästan 3 månader. Men första gången jag såg henne i matsalen igen sköljde känslorna över mig som ett vattenfall.
Å ena sidan önskar man att man inte kände såhär, å andra sidan är det enda man vill är att berätta vad man känner för henne men det kan man ju inte.
Finns här någon i samma sits? Hur har ni löst det?