• Janniiike

Tips för nybörjare på Pole Dance!

Jag har för några veckor sen börjat dansa Pole Dance, och även köpt en stång till här hemma så jag kan träna massor! Känner redan att jag blivit starkare och duktigare även om jag mitt i allt hade en hemsk förkylning så jag inte kunde träna. Nu undrar jag...: är det någon som har bra tips på hur jag ska träna med stången? Namn på olika snurrar? Bra tips för att stärka mag och ryggmuskler? Bra Uppvärmningsövningar? Några bra hemsidor med tips och övningar? Filmer, youtube klipp m.m? Säkerhetstips? Kläder? Ja bara ös på med all er kunskap! Kanske är det fler som dansar i Helsingborg? :D Tack på förhand för svar! :D

• Svar på tråden Tips för nybörjare på Pole Dance!
  • Duckan

Varför anmäler du dig inte till en kurs? Måste vara så mycket enklare än att lära sig själv hemma?

• Janniiike

Det har jag. Jag går både på lektioner samtidigt som jag tränar hemma.

• Duckan

Okej, tänkte väl att fasiken, svårt att lära sig själv genom att titta på youtube. Jag har varit på poledance på möhippor och det är ju inget för den svage, aka jag.

• Janniiike

Duckan: haha nä de krävs rätt mkt styrka för o klara alla moment. Därför jag vill träna även hemma, så man får ut så mkt som möjligt av lektionerna. :D

Engånspostaren: jag såg henne lite när hon va på nyhetsmorgon, men tänkte inte mer på de då. Men hon kanske har filmer av nått slag utöver det hon gjorde på nyhetsmorgon.

• Bevabus

Får jag fråga vilken stad du tar lektioner i?
    Vi fick i somras en pole dance skola här i Västerås, två unga tjejer som tog tag i det och hyrde lokal. Jag hann bara ta en lektion dock, sen var de tvungna att stänga igen :( de hade haft öppet i typ ett år bara. Jättesurt för det var verkligen en jätterolig träningsform! Jag behövde något nytt efter att ha slutat dansa och det här var det enda jag hittade som gjorde mig motiverad.

There's a difference between speaking your mind and being a judgmental a**hole. Walk the line.
  • Janniiike

Jag tränar i Helsingborg, i skåne. och ja det är definitivt en skit bra träningsform. Jätte kul och man känner mig snygg för en gångs skull när man får röra sig sexigt. Haha ^^.

• Gung Ho

Här är en bra träningsvideo... gör det här en timme om dagen så blir du jättestark..

">

Svar på tråden Tips för nybörjare på Pole Dance!