Vad behöver man i klädväg till nyfödd i april?
Våran bebis beräknas komma i april Nu undrar jag vad man behöver i klädväg? Vädret kan ju vara lite ostabilt vid den tiden på året. Så svårt , behöver er hjälp :)
Våran bebis beräknas komma i april Nu undrar jag vad man behöver i klädväg? Vädret kan ju vara lite ostabilt vid den tiden på året. Så svårt , behöver er hjälp :)
Var i Sverige bor ni? Vår kommer också i april och bor i Norrland :)
mycket beror på VAR i landet ni bor... :))
vi har fått 2 barn i april, 13e och 23e..
det var kallare då andra barnet kom i mitten .. än för den som kom närmare slutet..
vi hade en tunn fleeceoverall, den användes inte så mycket till första barnet vill jag minnas, men 2009 så var det ganska varmt när han föddes..
2010 var det dock kyligt så jag tror vi använde overallen då...
i vanliga klädväg så hade vi omlottbodys och byxor, strumpor.. till minstingen som dessutom föddes 3v före BF och var väldigt liten och tunn,smal, så hade vi ullsockor också. :)
lite tröjor/koftor är att rekommendera med, kanske en fleecejacka t.o.m..
vi bor i västmanland så här är det ju mittemellan.. :) våren brukar komma i månadsskiftet mars/april-april någonting..
Jag bor i Östersund så här uppe kan det ju vara lite ostabilt. Vi har tänkt på att skaffa en fleece overall iaf, bara ifall att :) Så svårt då jag är rätt frusen av mig själv :P
Bmblebe: vart i Norrland bor du? :)
I östersund hade jag nog köpte en tunn fleece eller en nalleoverall eller liknande. Jag bor i södern och när jag fick barn i april 09 var det värmebölja och dottern hade bara body, tunn mössa och byxor på sig. Vi hade köpt en tunn overall men den blev helt oanvänd, men får användning för den nu istället då syskon snart kommer.
Jag tycker att april är svårt hade den kommit tidigare kunde man skaffa mer självklara vinterkläder .. Vi är beräknade 7e april så vi får nog köpa någon fleece overall för säkerhetsskull man vill ju inte att den lille ska frysa och inte heller att den ska svettas en massa ;) extra svårt när det är ens första barn känns det som :)
Jag har inte tänkt skriva ut exakt var i Norrland jag bor men längre norrut än Umeå och längre söderut än Luleå ;) vill inte att folk ska veta vem jag är :)
Jag hade nog (som flera andra här) satsat på en tunn fleeceoverall att ha på ute. Den borde räcka fint. Men satsa på en riktigt tunn sådan, jag tror nog inte du behöver något vidare foder i den. Sedan vanliga kläder under den.
Jag köpte en tunn fleeceoverall till sonen (född i januari) och det var det bästa köpet jag gjorde. Hade alltid den på när han var ute. När de är så pass små sitter de nästan alltid i babyskydd eller ligger i vagn och då kan man komplettera med filt om det skulle behövas. Enklare än att ha tjocka overaller. Det köpte jag innan han föddes, men den låg helt oanvänd under hela vintern. Så en tunn fleeceoverall klarar ni er bra med!
En tunn fleeceoverall får det bli :) Borde inte vara så svårt att hitta. Ska man ha koftor och sånt också?
bebi3s.. Det där med kläder i april har jag oxå funderat på, men tror nog oxå att det kan va bra med en tunnare fleece, man vet ju aldrig hur vädret är.. Eftersom vi inte verkar få nån vinter (än iaf) så har man ju ingen aning om hur de ser ut i April! :)
Har ni startat någon ny Östersunds-tråd? Är den andra borttagen? Man hamnade ju bara i nån Malmö-tråd när man skrev...
/ Östersundare som tappat bort er andra ;)