Depression
La ut en tråd här för nån vecka sen om hur jag mådde och sånt. Då var det en som svara att det kunde vara depression och att jag skulle kontakta VC. Gjorde det och fick en tid. Väl där prata jag med en läkare som sa att jag var i en depression och ville skriva ut Cipralex 10mg. Hon sa att man normalt brukar ta det i tre månader men att jag skulle få det för sex månader. Men eftersom jag och min sambo försöker skaffa barn så funka inte det. Då fråga hon mig. Vad ska JAG hjälpa dig med då? Inte vet jag svara jag men kanske nån att prata med? Fick en tid hos en kurator där nu den 20.
Jag fråga även läkaren om sjukskrivning. Eftersom att jag är arbetslös och det är de som har gjort mig så deprimerad. Att bara få koppla ifrån det tror jag skulle betyda mycket. Men hon sa nej du är arbetslös och då kan du inte sjukskrivas.. Kan man inte bli sjukskriven om man är arbetslös?
Fick därimot mycket hjälp i från arbetsförmedlingen när jag berätta om detta. De blev nästan lite överdirvet om hur mycket hjälp jag skulle få.