• Anonym (Mår illa)

HJÄLP! Illamående och amning

Gjorde ett plaerat kejsarsnitt för 5 månader sedan. Helammar. Sedan ungefär en vecka tillbaka är jag konstant "åksjuk" (går över tillfälligt om jag äter något) har ont i magen, växlar mellan "menshugg" och en brinnande känsla. Känns som om varenda led i kroppen håller på att bli överrörliga IGEN (hade bekymmer med detta under grav.) är allmänt förvirrad ibland och känner mig påverkad/berusad/full. Jag provade ett grav.test för några dagar sedan men det va negativt så gravid är jag tydligen inte (hade alla dessa symptom förra gången nämligen) Kan det vara snittet som håller på att gå upp eller nåt? Brukar man må illa av amning när barnen blir större?

• Svar på tråden HJÄLP! Illamående och amning
  • Kontra

Jag blev grymt illamående och yr av amning, det höll i sig ända tills hon var ca 6,5 månader. Det kändes som att hon sög all energi ur mig. Det som hjälpte var att äta lite och ofta och dricka mycket vatten. När det var som värst fick jag äta och dricka samtidigt som hon ammade.

• Anonym (Mår illa)

Har gjort ett test nu på em - negativt.

Emme Emme skrev 2012-11-13 13:26:57 följande:
    Ta ett nytt gravtest!

• Anonym (Mår illa)
    Kontra skrev 2012-11-13 13:30:58 följande:
    Jag blev grymt illamående och yr av amning, det höll i sig ända tills hon var ca 6,5 månader. Det kändes som att hon sög all energi ur mig. Det som hjälpte var att äta lite och ofta och dricka mycket vatten. När det var som värst fick jag äta och dricka samtidigt som hon ammade.

Har inte känt detta förut utan enbart sedan en vecka tillbaka. Amningen har inte blivit mer vad jag har märkt. Och ätit och druckit har jag nästan gjort från start när jag ammat, finns ju inte så mycket annat att göra men nu är det ju mer en avgrundshunger och som bara stillas en liten stnd oavsett hur mycket jag äter. Åt en hel plåt pannkaka igår, slapp illamåendet i 40 min sen var det samma visa en gång till
  • Anonym (Mår illa)

Är det möjligt att mjölken blir mer energirik nu och därav att kroppen signalerar efter mer mat?

• Stumpan84

Om jag var du hade jag väntat en vecka till och sen tagit nytt test. Är det fortfarande negativt så kanske du ska ringa din bm och se vad hon säger? Hon kanske har bra tips till dig?

Svar på tråden HJÄLP! Illamående och amning