• Anonym (Rot)

Använda mammas rotavdrag?????

Jag har en fråga som jag inte hittar svar på. Jag äger ett hus som behöver renoveras. Jag har ingen inkomst så jag kan inte använda mig av Rot-avdraget. Så min fråga är om min mamma "beställer" tjänsten kan hon ta rot avdrag på det??? Eller är det jag som husägare som måste stå för "beställningen"

• Svar på tråden Använda mammas rotavdrag?????
  • pellepelle

Din mamma måste vara skriven på din adress i så fall, men det kommer juockså påverka eventuella bidrag du får så tänkt dig för...

• Anonym (Rot)

Vad för bidrag??Alltså jag har ärvt huset och kan ingenting om nånting på den ekonomiska biten.

• pellepelle
    Anonym (Rot) skrev 2012-11-13 14:28:36 följande:
    Vad för bidrag??Alltså jag har ärvt huset och kan ingenting om nånting på den ekonomiska biten.
    eventuella skrev jag.
    Jag vet ju inget om din situation och tänkte bara vara snäll och berätta vad du bör tänka på som kan vara "downsides" till att fixa sig till ROT-avdrag på detta sätt...

Jag tänkte dock att eftersom du skriver att du inte har någon inkomst så borde du väl ha någon form av bidrag? Eller lever du på sparade pengar?

• pellepelle
    Anonym (Rot) skrev 2012-11-13 14:28:36 följande:
    eller du kanske inte menade det som att du blev förolämpad utan som en rak fråga (de dubbla frågetecknen gjorde  att jag trodde jag råkan förnärma dig)

Så mer rakt svar: bostadsbidrag, soc osv påverkas av om du har någon mer i hushållet som har inkomst för då räknas hela hushållets inkomst in. Och skulle din mamma skriva sig hos dig för att ni ska få roteavdrag kommer hennes inkomst också räknas med då man räknar ut dina bidrag.

Sen vill jag ju också tillägga att det du frågar om är olagligt och jag rekommenderar det inte!
  • Scary

Nej, det kan du inte såvida din mamma inte äger huset.

• Anonym (Rot)
    pellepelle skrev 2012-11-13 14:59:38 följande:
    eller du kanske inte menade det som att du blev förolämpad utan som en rak fråga (de dubbla frågetecknen gjorde  att jag trodde jag råkan förnärma dig)

Så mer rakt svar: bostadsbidrag, soc osv påverkas av om du har någon mer i hushållet som har inkomst för då räknas hela hushållets inkomst in. Och skulle din mamma skriva sig hos dig för att ni ska få roteavdrag kommer hennes inkomst också räknas med då man räknar ut dina bidrag.

Sen vill jag ju också tillägga att det du frågar om är olagligt och jag rekommenderar det inte!

nej blev absolut inte förolämpad =)

hahaha jaha oj okej men då skippar vi det då.
    Tack för era svar=)   
Svar på tråden Använda mammas rotavdrag?????