• engladprick

bugaboo cameleon 3

hur är vagnen kvalitétsmässigt? slits (går sönder) någon del lätt?

hur lågt eller samt kan man ha chassihandtaget?

det står på barnvagnsblogg.blogspot.se/2012/06/bugaboo-cameleon-3-och-viktor-rolf-for.html att sittdelen kan användas som babysitter. någon som kan visa en bild på hur det ser ut/fungerar?

kan den beställas billigt från utlandet? (med eller utan tullavgift?)

annat bra eller dåligt kring vagnen? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-14 08:11
    Tack för tipset om filmen på bugaboos hemsida!

Men jag undrar om era vagnar har hållt eller om någon del behövts bytts ut? Som om bromsen slits snabbt, hjulen lätt får punktering, knappar lossnar mm...

• Svar på tråden bugaboo cameleon 3
  • Rainbowmamma

Har inte trean men kan svara på själva babysitter frågan. Det kan bli en babysitter men inte för en nyfödd- sittdelen används inte förrän barnet är minst 6 mån gammalt och få funkade bra att ha lillen där som en babysitter när man var bortbjuden någonstans

• engladprick
    Rainbowmamma skrev 2012-11-13 16:49:00 följande:
    Har inte trean men kan svara på själva babysitter frågan. Det kan bli en babysitter men inte för en nyfödd- sittdelen används inte förrän barnet är minst 6 mån gammalt och få funkade bra att ha lillen där som en babysitter när man var bortbjuden någonstans
    lägger man bara sittdelen på golvet...? välter dne inte då?
  • Rainbowmamma

Nej, för benet är det dom man eg fäster sittdelen i chassit - ett tips är att gå och kolla på vagnen hos en återförsäljare. Där fick vi känna och klämma och de visa oss alla finesser

• Vaniljkex

Ga in pa bugaboos hemsida, de har en film som visar allt du vill veta. Vet inte hur senaste versionen ar, men vi fick byta chassi ca 2 manader innan garantin gick ut, for handtaget hade gatt sonder, det ville inte fasta pa ena sidan, och det var nagot tokigt med bromsen oxa. Det nya chassit har funkat bra, men jag anvander mest City select numera, aven sedan storasyster slutat med vagn. Jag tycker att den ar battre, helt enkelt. 

• engladprick

Jag undrar om era vagnar har hållt eller om någon del behövts bytts ut? Som om bromsen slits snabbt, hjulen lätt får punktering, knappar lossnar mm..

• Rainbowmamma

Har haft min i ett år och hittentills har allt klarat sig.
    Här är min positiva och negativa lista med vagnen:

Minus:
    - när man har liggdelen är det svårt att nå saker i korgen under
    - svårt att ta med liften in, om man som vi inte hade handtaget på liggdelen ( kändes helt ondöigt och extra jobb att ha den på alltid)
    - sittdelen är ergonomisk vilket gör det svårt för barn som gillar att sova på sidan/ mage att sova i den, som min son!
    - regnskyddet är jobbigt så vi köpte ett annat enklare
    -

Plus
    - lätt och smidig att köra i smala utrymmen
    - finns många bra tillbehör
    - hade inte fått plats med en större vagn i vår bil v60
    - att man kan ha barnet mot sig!
    - lätt att vända styre
    - lätt att fästa framhjulen så de inte snurrar
    - väger inte mycket
    - maxvikt är 17kg vilket är mer än de flesta vagnar har.

• engladprick
    Rainbowmamma skrev 2012-11-14 09:50:57 följande:
    Har haft min i ett år och hittentills har allt klarat sig.
    Här är min positiva och negativa lista med vagnen:

Minus:
    - när man har liggdelen är det svårt att nå saker i korgen under
    - svårt att ta med liften in, om man som vi inte hade handtaget på liggdelen ( kändes helt ondöigt och extra jobb att ha den på alltid)
    - sittdelen är ergonomisk vilket gör det svårt för barn som gillar att sova på sidan/ mage att sova i den, som min son!
    - regnskyddet är jobbigt så vi köpte ett annat enklare
    -

Plus
    - lätt och smidig att köra i smala utrymmen
    - finns många bra tillbehör
    - hade inte fått plats med en större vagn i vår bil v60
    - att man kan ha barnet mot sig!
    - lätt att vända styre
    - lätt att fästa framhjulen så de inte snurrar
    - väger inte mycket
    - maxvikt är 17kg vilket är mer än de flesta vagnar har.
    tack för din utförliga lista! intressant med att maxvikten var så hög, visst inte att det var ovanligt högt :)
  • Rainbowmamma

Nä det är ett stort plus på maxvikten! De finns ju faktiskt barn som når den viktklassen innan de har slutat med vagn

Svar på tråden bugaboo cameleon 3