• Anonym

Timavlönade nattjobbare - Se hit (Ang timrapport)

Hej!

Jag har tänkt på en sak, jag brukar arbeta natt inom vården och är timavlönad. Men hur fyller ni i er timrapport när ni arbetar natt?

Jag fyller i så här:
    Exempel: Datum 13/11 från 21.00 tom 07.00 

Men jag har funderat på om man ska fylla i så här:
    13/11 från 21.00 tom 00.00
    14/11 från 00.00 tom 07.00

Skulle man fylla i som alternativ två får man ju 2 st lasdagar istället för 1.

Hur fyller ni i? Och hur är det egentligen man bör fylla i?

• Svar på tråden Timavlönade nattjobbare - Se hit (Ang timrapport)
  • Baryk

Det är inte hur du fyller i din tjänstgöringsrapport som avgör hur många lasdagar som räknas, det är vikariebehovet som avgör antal lasdagar. Har du ett pass som sträcker sig över ett dygnsbryt (dvs kl 00) så räknas enbart EN dag i vilket fall som helst. Hur du ska fylla i din tjänstgöringsrapport bör du kontrollera med din lönehandläggare (alternativt den som tar emot rapporten, om det är olika personer).

De tjänstgöringsrapporter vi handlägger där jag jobbar har ibland 24-timmarspass, och även där räknas enbart en lasdag om passet som beställningen gjorts på är ETT pass i ordinarie schema.

• Scary

Jag fick lära mig att man ska fylla i fram till 00 och sedan från 00 fram till när man slutar men man får fortfarande bara en LAS dag. Så är det iallafall där jag tidigare jobbade som timvikarie.

• kaffemissbrukare

Där jag jobbar så ska man fylla i sina timmar på det datumet där de flesta timmarna är förlagda. Alltså går jag på den 13:e klockan 21 och går av den 14:e klockan 07 så ska jag fylla i 10 timmars arbete på den 14:e.

• enLitenEmma

Förrut då jag gick på timmar fyllde man i på det datumet som hade flest timmar, precis som kaffemissbrukare ovan skriver

• Maybe
    kaffemissbrukare skrev 2012-11-13 18:55:22 följande:
    Där jag jobbar så ska man fylla i sina timmar på det datumet där de flesta timmarna är förlagda. Alltså går jag på den 13:e klockan 21 och går av den 14:e klockan 07 så ska jag fylla i 10 timmars arbete på den 14:e.

Samma här!
  • Anonym (Netta)

Fråga din närmsta chef alt. lönekontoret. De kan hjälpa dig vidare. Ett tråkigt svar, men det är faktiskt så att det skiljer sig åt. Tidigare arbetade jag på ett ställe där jag om jag exv. arbetade igår natt skulle ha fyllt i det som 12/11 21:00-07:00 - medan det på mitt nuvarande arbete ska delas upp i två poster (alltså 12/11 21:00-00:00 samt 13/11 00:00-07:00). Det blir dock fortfarande bara en LAS-dag.

• Baryk

Hos oss vill vi nämligen att man lägger hela nattpasset på den dag då man gick på passet, eftersom det är så det ligger i våra beställningar (vi kör med time care hos oss). Då går det snabbt och lätt för oss att checka tjänstgöringsrapporten mot beställningarna. Glad

Svar på tråden Timavlönade nattjobbare - Se hit (Ang timrapport)