Värt att ta navelpercing? Risker mm.
Hej.
Jag har funderat på att ta navelpercing, men jag vet inte om jag vågar, nån som vet om det gör sådär jätte ont eller om det är farligt?
Hej.
Jag har funderat på att ta navelpercing, men jag vet inte om jag vågar, nån som vet om det gör sådär jätte ont eller om det är farligt?
Gå till en professionell piercare, och ta hand om piercingen efteråt. Det borde inte bli några problem om du tvättar rent 2 gånger om dagen, eller så ofta som piercaren föreslår. Smärtan är däremot väldigt individuell, min navelpiercing gjorde jävligt ont att ta, medan alla andra jag känner med navelpiercing inte tyckte det gjorde ett dugg ont.
Min dotter piercade naveln för andra gången förra veckan. Gå till en bra studio så blir resultatet därefter. Dottern har gjorta sina piercingar med emla salva o det har inte känts mycket alls.
Gjorde min på en professionell studio när jag var yngre. Har aldrig haft några problem med den och gjorde inte ett dugg ont! Kändes kanske lite när dom drog igenom smycket, men inte alls nån fara...
Mitt hål blev till europas fulaste ärr när jag var gravid sen och var tvungen att ta ur smycket... Inte värt det!! Fick inte en bristning i övrigt och tränade snabbt tillbaka platt mage men det fula ärret är permanent
Jag instämmer med ärret. Jag har ingen själv men en vän har haft en piercing i naveln och hennes hål blev också superfult efter graviditeterna. Det är en stor grej att ta in i beslutet tycker jag. Smärtan är mycket liten när man gör det jämfört med att se vanställd ut för en stor del av livet.
Håller folk på med det än?
Jag trodde det dog ut när Britney Spears försvann.
Min navelpercing gjorde inte ont och har varit lika fin under två graviditeter! Det är som att ta hål i örat!
Min navel är helt förstörd efter två graviditeter. Jag ska operera bort piercinghålet om det går... trodde aldrig att det skulle bli såhär jäkla fult!! Om du tänker skaffa barn. Pierca dig inte i naveln!
Kan tillägga att min piercing ser precis likadan ut efter graviditeten.
Tack för alla svar, men har inte bestämmt mej än.. :) Vi får se vad det blir :)