• bubbelmaja

Godaste förrätten

Snart dags för min årliga novembertjejmiddag. Jag älskar att laga mat, men har sååå svårt att bestämma mig. Så ge mig lite idéer. jag behöver inga exakta recept eller så, bara liten hint om vad du gillar till förrätt. Typ, om du blev bjuden på middag just nu, vad är du mest sugen på till förrätt då?  

• Svar på tråden Godaste förrätten
  • sariiis89

Vi gjorde den paprikasoppan som dom hade i ett avsnitt av Halv åtta hos mig, o de va en av de godaste rätterna ja ätit, kommer absolut bjuda på den nästa gång vi bjuder på tre rätters :)
    Rekommenderas starkt!! :)

• agua

Gjorde en jätte god "smet" med cream fraîche, river pepparrot, hamburgekött, persilja, lite salt och svart peppar. Du rostar bröd i ugnen och sätter smeten på och sedan en slice blodapersin på toppen. Mums!!

• Quineem

Skumt, allt jag skrev kom inte med! Iaf: chèvre toast. Toast Skagen. Vinkokta musslor. Sparris med hollandaise.

• bubbelmaja

Nu har jag bestämt mig för fisksoppa med saffran till huvudrätt och sedan en chokladmousse på frasig botten och hjortron till efterrätt. Då känns paprikasoppan inte helt rätt längre, inte två soppar i samma tre-rätters kanske? 

• sariiis89

Njaa, två soppor känns nog lite väl..
    Ha du kikat nått på recepten från Halv åtta hos mig? Bruka själv kolla där inne o hitta en massa gott o prova :)

• weasley

Skinkrullar med ädelost *drool*

Man mosar ihop en ädelost med creme fraiche så att det får bra och kladdig konsistens (lite peppar och ev. salt i också). Så lägger man det på extrarökt skinka tillsammans med vindruvor eller päronskivor och rullar ihop. Det är det godaste som finns i hela världen tycker jag (längtar tills min graviditet är över och jag får äta det igen).
    Jättegott med bara lite sallad till.  

• Duckan

Pilgrimsmussla med nåt tillbehör, kanske en puré av nåt slag.

Svar på tråden Godaste förrätten