Gift kvinnlig kollega flörtar, grovt!
Ursäkta för den långa texten. Hoppas ni orkar läsa och inte dömer mig för hårt. Har hela mitt liv varit förvirrad över hur kvinnor flörtar med mig och oftast fattar jag inget förrän dom säger rent ut att dom är intresserade av mig. Har haft ett flertal både långa och korta förhållanden och är i 40-årsåldern. Har inga barn och är singel just nu. Här kommer min berättelse:
Jag har jobbat på samma arbetsplats i 12 år och är för närvarande singel.
En av mina kvinnliga chefer har jag känt i ungefär 10 år nu. Vi träffades första gången på en jobbfest, vi dansade och jag tyckte hon var otroligt attraktiv och trevlig. Men hon var ju gift så jag gjorde inget mer. Har haft förhållanden till och från under dessa år men det är inget vi pratat om med varandra. Hon talar aldrig om sin man.
Under alla dessa år har vi haft ett väldigt bra arbetsförhållande. Vi träffas inte så ofta på jobbet men när hon ser mig så vinkar hon intensivt även om jag är långt borta och ler brett. Jag ger henne komplimanger emellanåt, ärliga komplimanger ska tilläggas och hon blir ofta väldigt glad och kramar om mig o.s.v. Allt detta har jag inte tolkat på något annat sätt än att hon gillar mig som person utan baktankar.
Men sen började det hända saker som gjorde mig osäker på vad hon eventuellt kände för mig. Jag har nyligen bytt tjänst som fört mig in på kontoret på vårt företag och när vi skulle avtacka en medarbetare som skulle gå i pension så ställde hon sig bredvid mig.
Sen säger hon med mjuk röst att det är väldigt trevligt att jag har börjat här "inne", alltså på kontoret och samtidigt tittar hon mig i ögonen och stryker sin hand försiktigt och diskret över min arm.
Detta kändes väldigt starkt och allt jag känt för henne genom åren bubblade upp. Stunden kändes nästan magisk. Men....hon är ju gift....
Hon brukar smeka sitt hår när vi möts och tittar mig i ögonen. Jag är tyvärr dålig på detta spel och kände förstås inte att jag vill förstöra något äktenskap om hon nu verkligen kände något för mig. Jag gjorde inget mer än bara var trevlig tillbaka en tid.
En dag skulle vi åka på konferens. På kvällen var vi på en show med middag och jag och min kvinnliga chefskollega hamnade, av en ”ren slump”, vid samma bord. Vi satt en bit ifrån varandra under showen, men det hindrade inte henne från att skoja och flörta med mig. Sen gick hon ut för att besöka toa och när hon kom tillbaka så hade några andra tagit hennes plats. Men istället för att bråka med dom om det så tog hon en stol och satte sig bredvid...mig förstås!
Resten av kvällen skojade vi och skrattade, hade skitkul helt enkelt. När showen var slut och det blev ljust så ställde hon sig upp och ändrade attityd genom att låtsas som att vi inte "hörde ihop", om ni förstår. Kändes som hon gjorde detta för att kollegorna inte skulle förstås något.
Då tänkte jag, "skit i det här spelet" och gick iväg. Umgicks resten av kvällen med andra kollegor och såg inte till henne. Gick tillbaka mot hotellet ensam och tänkte gå och lägga mig, men när jag kliver in i foajén så sitter hon där med några andra. Glatt tittar hon på mig och utbrister, "men var har du varit? Vi skulle ju festa till kl. 05? sa du!".
Jag hade givetvis inte sagt något sådant men satte mig ner. Men då började hon prata med en annan manlig kollega. Jaha tänkte jag, så var man bortfintad igen. Jag tar in en öl och sitter där och pratar med andra. Då reser hon sig kliver fram till min stol och lägger sin hand på mitt innanlår väldig nära skrevet och viskar i mitt öra. "Nu går jag och lägger mig". Hon säger godnatt högt till alla och precis när jag funderar på om jag ska resa mig och gå efter henne så reser sig 2 andra, en man och en kvinna och säger att även dom ska gå och lägga sig.
Det känns förstås som om hon vill att jag ska gå efter men min aversion för att eventuellt ha sex med en gift kvinna som också är min högsta chef gör att jag låter bli att gå efter. Vidare så kan jag säga att hon nog trodde att jag visste vilket rumsnummer hon hade eftersom jag var den som gav henne hennes rumsbricka när vi checkade in, men jag hade inte lagt numret på minnet. Kanske tur det.
Dagen efter så sitter vi ett flertal kollegor och äter frukost. Då träder hon in. Sätter sig rätt framför sig och det första hon säger är "Jag somnade direkt igår". Jag tittar på henne och ser att hon har ringar under ögona och mer ser ut som hon inte sovit mycket. Det känns som hon antingen grubblat över sitt "misstag" eller också suttit och väntat på att jag skulle dyka upp.
"Jaha" säger jag bara och reser mig upp och går därifrån. När vi är tillbaka på jobbet börjar hon först göra sitt bästa för att undvika mig. När vi till slut möts med en kollega bredvid sig så måste hon ju hälsa och utbrister, "Men där är han ju"!
Efter lite olika beteenden med snabba bortvända huvuden och liknande så börjar hon med dom lååååånga blickarna igen. Vi låtsas som inget har hänt men jag märker att hon är väldigt nervös. Antagligen för att jag ska berätta detta för andra arbetskamrater. Nu är vi tillbaka på ruta ett igen, när vi pratar med varandra så tittar hon med uppspärrade ögon (fotoblixtögon tror jag det kallas), lägger huvudet lite på sned och stryker fingrarna genom håret.... Hon "skojbräkar" med mig ibland genom att köra in armbågen i min sida när jag sagt något fånigt roligt. Men hon kan lika gärna totalignorera mig i våran matsal.
Återigen frågar jag det som för många måste verka löjligt, men tror ni hon bara leker med mig eller att jag övertolkar? Gör hon allt detta för att hon verkligen vill ha mig eller är det bara ett sätt att få uppmärksamhet? Tänk på att det jag skriver ju är färgat av mina känslor för henne...
Hoppas ni inte dömer mig för hårt. Jag vill inte vara otrogen med henne utan att hon lämnar sin man om hon verkligen har känslor för mig, men jag vågar inte heller tala om detta med henne på allvar för då kommer hon antagligen bara förneka allt och bara säga att jag missuppfattat allt... Känns mer som jag är 15 år än 40. Men jag har alltid tyckt att kvinnors signaler är svåra att förstås sig på, trots min ålder och alla erfarenhet!