• Anonym (Förvirrad)

Gift kvinnlig kollega flörtar, grovt!

Ursäkta för den långa texten. Hoppas ni orkar läsa och inte dömer mig för hårt. Har hela mitt liv varit förvirrad över hur kvinnor flörtar med mig och oftast fattar jag inget förrän dom säger rent ut att dom är intresserade av mig. Har haft ett flertal både långa och korta förhållanden och är i 40-årsåldern. Har inga barn och är singel just nu. Här kommer min berättelse:

Jag har jobbat på samma arbetsplats i 12 år och är för närvarande singel.
    En av mina kvinnliga chefer har jag känt i ungefär 10 år nu. Vi träffades första gången på en jobbfest, vi dansade och jag tyckte hon var otroligt attraktiv och trevlig. Men hon var ju gift så jag gjorde inget mer. Har haft förhållanden till och från under dessa år men det är inget vi pratat om med varandra. Hon talar aldrig om sin man.

Under alla dessa år har vi haft ett väldigt bra arbetsförhållande. Vi träffas inte så ofta på jobbet men när hon ser mig så vinkar hon intensivt även om jag är långt borta och ler brett. Jag ger henne komplimanger emellanåt, ärliga komplimanger ska tilläggas och hon blir ofta väldigt glad och kramar om mig o.s.v. Allt detta har jag inte tolkat på något annat sätt än att hon gillar mig som person utan baktankar.

Men sen började det hända saker som gjorde mig osäker på vad hon eventuellt kände för mig. Jag har nyligen bytt tjänst som fört mig in på kontoret på vårt företag och när vi skulle avtacka en medarbetare som skulle gå i pension så ställde hon sig bredvid mig.

Sen säger hon med mjuk röst att det är väldigt trevligt att jag har börjat här "inne", alltså på kontoret och samtidigt tittar hon mig i ögonen och stryker sin hand försiktigt och diskret över min arm.

Detta kändes väldigt starkt och allt jag känt för henne genom åren bubblade upp. Stunden kändes nästan magisk. Men....hon är ju gift....

Hon brukar smeka sitt hår när vi möts och tittar mig i ögonen. Jag är tyvärr dålig på detta spel och kände förstås inte att jag vill förstöra något äktenskap om hon nu verkligen kände något för mig. Jag gjorde inget mer än bara var trevlig tillbaka en tid.

En dag skulle vi åka på konferens. På kvällen var vi på en show med middag och jag och min kvinnliga chefskollega hamnade, av en ”ren slump”, vid samma bord. Vi satt en bit ifrån varandra under showen, men det hindrade inte henne från att skoja och flörta med mig. Sen gick hon ut för att besöka toa och när hon kom tillbaka så hade några andra tagit hennes plats. Men istället för att bråka med dom om det så tog hon en stol och satte sig bredvid...mig förstås!

Resten av kvällen skojade vi och skrattade, hade skitkul helt enkelt. När showen var slut och det blev ljust så ställde hon sig upp och ändrade attityd genom att låtsas som att vi inte "hörde ihop", om ni förstår. Kändes som hon gjorde detta för att kollegorna inte skulle förstås något.

Då tänkte jag, "skit i det här spelet" och gick iväg. Umgicks resten av kvällen med andra kollegor och såg inte till henne.   Gick tillbaka mot hotellet ensam och tänkte gå och lägga mig, men när jag kliver in i foajén så sitter hon där med några andra. Glatt tittar hon på mig och utbrister, "men var har du varit?  Vi skulle ju festa till kl. 05? sa du!".

Jag hade givetvis inte sagt något sådant men satte mig ner. Men då började hon prata med en annan manlig kollega. Jaha tänkte jag, så var man bortfintad igen. Jag tar in en öl och sitter där och pratar med andra. Då reser hon sig kliver fram till min stol och lägger sin hand på mitt innanlår väldig nära skrevet och viskar i mitt öra. "Nu går jag och lägger mig". Hon säger godnatt högt till alla och precis när jag funderar på om jag ska resa mig och gå efter henne så reser sig 2 andra, en man och en kvinna och säger att även dom ska gå och lägga sig. 

Det känns förstås som om hon vill att jag ska gå efter men min aversion för att eventuellt ha sex med en gift kvinna som också är min högsta chef gör att jag låter bli att gå efter. Vidare så kan jag säga att hon nog trodde att jag visste vilket rumsnummer hon hade eftersom jag var den som gav henne hennes rumsbricka när vi checkade in, men jag hade inte lagt numret på minnet. Kanske tur det.

Dagen efter så sitter vi ett flertal kollegor och äter frukost. Då träder hon in. Sätter sig rätt framför sig och det första hon säger är "Jag somnade direkt igår". Jag tittar på henne och ser att hon har ringar under ögona och mer ser ut som hon inte sovit mycket. Det känns som hon antingen grubblat över sitt "misstag" eller också suttit och väntat på att jag skulle dyka upp.

"Jaha" säger jag bara och reser mig upp och går därifrån. När vi är tillbaka på jobbet börjar hon först göra sitt bästa för att undvika mig. När vi till slut möts med en kollega bredvid sig så måste hon ju hälsa och utbrister, "Men där är han ju"!

Efter lite olika beteenden med snabba bortvända huvuden och liknande så börjar hon med dom lååååånga blickarna igen. Vi låtsas som inget har hänt men jag märker att hon är väldigt nervös. Antagligen för att jag ska berätta detta för andra arbetskamrater. Nu är vi tillbaka på ruta ett igen, när vi pratar med varandra så tittar hon med uppspärrade ögon (fotoblixtögon tror jag det kallas), lägger huvudet lite på sned och stryker fingrarna genom håret.... Hon "skojbräkar" med mig ibland genom att köra in armbågen i min sida när jag sagt något fånigt roligt. Men hon kan lika gärna totalignorera mig i våran matsal.

Återigen frågar jag det som för många måste verka löjligt, men tror ni hon bara leker med mig eller att jag övertolkar?  Gör hon allt detta för att hon verkligen vill ha mig eller är det bara ett sätt att få uppmärksamhet? Tänk på att det jag skriver ju är färgat av mina känslor för henne...

Hoppas ni inte dömer mig för hårt. Jag vill inte vara otrogen med henne utan att hon lämnar sin man om hon verkligen har känslor för mig, men jag vågar inte heller tala om detta med henne på allvar för då kommer hon antagligen bara förneka allt och bara säga att jag missuppfattat allt...   Känns mer som jag är 15 år än 40. Men jag har alltid tyckt att kvinnors signaler är svåra att förstås sig på, trots min ålder och alla erfarenhet!

• Svar på tråden Gift kvinnlig kollega flörtar, grovt!
  • Nyfiken gul

jag tycker inte du ska säga nånting alls direkt till henne - däremot kan du göra din ståndpunkt klar i största allmänhet.

Säg vad du tycker om otrohet, var snabb med att replikera folks åsikter om singelliv och äktenskap .  Kort sagt, gör din röst hörd och poängtera verkligen att du tycker det du tycker - att tex man ska göra slut före man inleder något nytt och kanske också vara tydlig med att du vill ha en framtida fru och nån som kan föda dina barn. osv...

såna kommentarer kan ganska enkelt sätta henne på plats och hon får något att fundera på. Och du behöver inte ha sagt något direkt till henne.

och angående hennes inviter o flirtande. Fortsätt misstolka henne skulle jag vilja säga, stå för vad du tycker om otrohet och sånt och det du säger måste stämma med hur du själv agerar.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Förvirrad)

Tack för dina funderingar. Det värsta är att jag tycker väldigt mycket om henne och inte vill att hon ska "surna" på mig. Vill inte förlora hennes vänskap heller. Men jag ska onekligen ta dina råd till mig och fundera på hur jag ska gå tillväga. Tack!

• Anonym (öppet?)

Sen behöver det inte vara otrohet, de kan ju leva i ett öppet förhållande

• Anonym (Förvirrad)

Har jag tyvärr inte en aning om. Men borde hon inte flika in det då?
    Ursäkta men jag är en flörtanalfabet. Skulle du vilja med bestämdhet hävda att det jag beskrivit är en invit till sex eller finns det rum för misstolkning från min sida på något minsta sätt?

Jag vet att jag låter idiotisk, men  jag är intresserad av att lära mig mer om detta med kvinnliga signaler. Har förut gjort en del rejäla blunder då jag misstolkat vad jag trott varit kvinnors intresse. Inte för att det spelar nån roll men detta kan väl ändå inte vara en övertolkning?    

• Anonym (bekräftelse?)

Min första tanke är att hon "leker" med dig. Hon gillar dig så klart och flirtar skarpt.  Att hon först är på och sen kall och sen visar att hon saknat dig är för att testa hur du reagerar. Hon märker att du är intresserad. Hon vill säkert ha sex med dig om du tillåter det, pga att hon är gift. Men vill det verkligen det? Ta dig en funderare på det......

• Anonym (x)

En möjlighet är att hon har dåligt sexliv i ett annars bra förhållande hemma och längtar att ha sex utan att lämna sitt äktenskap. Det är min sits och hade jag tillbringat nätter på konferenshotell hade jag aldrig lyckats vara trogen. Omoraliskt kanske, men också sorgligt och frustrerande när man inte slutar hoppas hemma och inte vill skiljas. Hon kanske förstår att du är intresserad men tror att du som singel skulle vara intresserad av nåt tillfälligt. Om du inte vill det, så får du väl fortsätta som du gör, vänlig men tydligt avvisande till flirt och sex. Men döm henne inte för hårt, hon "leker" kanske inte med dina känslor utan kollar om du vill samma sak.

• Nyfiken gul

har jag själv betett mig som du beskriver henne då har jag helt uppenbart varit ute efter att få ligga , hon är fullt medveten om vad hon sysslar med och för att höja en varningens finger så har hon gjort det här förut.  

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Förvirrad)

Har även tänkt tanken att hon "leker" med mig. Det är ju inte konstigt om hon är nervös, det är ju tabu både med att hon är gift och att hon är chef. Inte min närmsta chef och inte heller lönesättande, men ändå.

Intressant att du bekräftar det jag känt, att hon "testar" mina känslor för henne genom att växla beteende. Jag kansek fattar mer av detta spel än jag vill tro...Lite har man väl ändå snappat upp genom åren.

Får väl erkänna att jag är lite småförälskad i henne, men vill inte förstöra det vi har genom att säga rätt ut vad vi håller på med. Känns som "magin" då försvinner. Men det stämmer som du skriver, jag både vill och inte vill ha sex med henne. Om hon inte var gift hade jag inte tvekat länge på att eventuellt göra bort mig och bjuda ut henne. Men nu är det mer komplicerat!   

• Anonym (Förvirrad)
    Nyfiken gul skrev 2012-11-13 21:11:48 följande:
    har jag själv betett mig som du beskriver henne då har jag helt uppenbart varit ute efter att få ligga , hon är fullt medveten om vad hon sysslar med och för att höja en varningens finger så har hon gjort det här förut.  
    Har misstänkt precis det du skriver, går nämligen ett rykte om henne på jobbet att hon hade sex med sin då överordnade chef en gång på en konferens. Sen när han slutade fick hon hans jobb.

Rätt genomskinligt. Men jag har alltid tänkt att det kanske bara är ett ont rykte när en duktig kvinna stiger i graderna. Hon är vill jag påpeka mycket kompetent i sitt jobb   . Vill inte heller ställa till något så hon blir av med jobbet. Vill inte heller bli av med mitt då jag trivs bra!
  • Anonym (bekräftelse?)

Att flirta på jobbet gör dagarna lite roligare. Men se upp så att era kollegor inte märker vad ni sysslar med (flirtande på jobb syns mer än man anar) som kan starta snack bakom era ryggar. Jag skulle nog ta de lite lugnt med henne.

Om det blir för intensivt och känslorna börjar styra så kan det sluta med att ni har sex. Med tanke på att hon är din chef och gift så är mitt tips att låta det inte bli mer än en flirt då och då på arbetstid.

Du säger själv att många kvinnor har flirtat med dig genom åren, då har du ju lätt för att träffa någon som är singel också. Gör det istället och håll lite avstånd till henne i fortsättningen för att visa att det finns en gräns för dig med hennes uppvaktande, just för att hon är gift.

Man vet aldrig vad man ger sig in i när det gäller andras äktenskap. Du har ingen aning om hur dom har det och hur hennes man skulle reagera om han fick reda på det.

Ta det lugnt :)     

Svar på tråden Gift kvinnlig kollega flörtar, grovt!