Är så fruktansvärt osäker på jobbet, vad ska jag göra?
Nu i höstas började jag på ett nytt jobb som jag verkligen trodde jag ville ha. Har jobbat en kort tid nu och undrar vad som är fel med mig.
Jag har jättebra kollegor och allt, vi delar samma värderingar och synsätt (jobbar i ett människorelaterat yrke) och jag tycker att samtliga som arbetar där verkar jätteduktiga på sitt jobb.
Men jag känner mig så värdelös!! Jag känner inte igen mig själv. Jag har nog världens lägsta självkänsla känner jag. Jag som i vanliga fall vill att saker ska gå snabbt, jag är nu superlångsam och trög, jag gör ingenting ordentligt trots att jag i vanliga fall är noga med saker, och det gör att jag känner mig stressad och disträ. Känner att jag inte har någon kontroll och inte "hänger med" på mötena vi har då det är klienter på väg in i behandlingen som vi har osv. Och jag vågar inte fråga för jag är rädd att verka dum, så himla löjligt egentligen.
Sen känner jag att jag gör bort mig genom att vara öppet osäker och liksom ursäktande mot övrig personal.
Jag antar att de undrar vad det är med mig, jag smyger och viskar nästan för att jag skäms att säga saker högt i-f-a-l-l det skulle vara helt fel osv. Listan kan göras lång.
Vad är det för fel?! Känns som att jag valt helt fel yrke för jag känner mig så stressad och dum över att inte få känslan att jag "landat" eller känner mig någorlunda insatt.
Jättetacksam för svar, råd eller vad som helst, för jag känner mig förtvivlad