• 3mamsen

Luftmadrass till 11-åring?

Min dotter ska på tävling och sova i ett klassrum för första gången.
    Funderar på typ av luftmadrass/liggunderlag.
    Vad är bekvämt?
    Hon ska väl helst kunna pumpa upp den själv.
    Pump eller självuppblåsbart?
    Tacksam för råd!

• Svar på tråden Luftmadrass till 11-åring?
  • Busbellan

Jag hade köpt en enkel luftmadrass som man pumpar upp själv, det klarar en 11-åring
    och absolut luftmadrass, liggunderlag är INTE bekvämt inte ens för barn som inte väger så mycket 

Mamma till Nora, August och Ella
  • Anne69

Hur ska hon ta sig dit och hem? Den här sortens luftmadrasser är nämligen rätt stora och otympliga, därtill kommer pump om madrassen inte har inbyggd. Man sover helt OK på den här sortens madrasser men vi har vår dito i en stor shop express-kasse från Coop, så helt liten och smidig är den ju inte direkt.

• Whitetrash86

jaha.. hmm.. tja det jag hade var en såndär luftmadrass man har och badar med. Hade dom flesta i klassen när vi var ute.
    Sen hade vi lyxen att en lärare alltid hade med sig sin auto. pump =D 

• Gurkburken

Madrass: http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/tillbehor/051994/revolution-velour-single-mat?SelectedProductUUID=1QTCROinAlkAAAE0J_I33WMk

Pump: http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/tillbehor/122102/revolution-mini-pump-s11?SelectedProductUUID=moPCROinAbgAAAE2C5hlouvZ

Vi har även en liten elektrisk pump, men då båda barnen (11 och 13 år) skulle iväg samtigt i somras så köpte jag en handpump och den fungerade utmärkt.

Dotterns gäng reste med tåg, men det var inget problem för henne att få med sig madrass och pump, förutom fotbollsgrejer och lite vanliga kläder etc. En väska med hjul kan dock vara bra att ha.

• nicke nyfiken76

Det finns ju liggunderlag som blåser upp sig själv... men man kan behöva blåsa lite extra också. Men det fixar man galant med hjälp av lungorna...

• 3mamsen

Tack för alla svar.

Hon åker väl bil till dit de ska bo, men måste sedan kunna bära allt själv.

Jag funderade också på självuppblåsande liggunderlag.

Någon som bra tips på sådant?

• nicke nyfiken76
    3mamsen skrev 2012-11-14 13:12:31 följande:
    Tack för alla svar.

Hon åker väl bil till dit de ska bo, men måste sedan kunna bära allt själv.

Jag funderade också på självuppblåsande liggunderlag.

Någon som bra tips på sådant?
    Jag har köpt våra på intersport. Kostade 3-400 kr. Minns inte riktigt. De är helt ok.
  • veh
    3mamsen skrev 2012-11-14 13:12:31 följande:
    Tack för alla svar.Hon åker väl bil till dit de ska bo, men måste sedan kunna bära allt själv.Jag funderade också på självuppblåsande liggunderlag.Någon som bra tips på sådant?

Ett självuppblåsande liggunderlag är inte bekvämt. Om det bara får plats i bilen, skulle jag lätt köpt en ordentlig luftmadrass som blir ganska hög, som man blåser upp genom att sätta i sladden. Och jag har egen erfarenhet av båda delarna, ett liggunderlag - oavsett typ - är helt värdelöst obekvämt på hårt underlag. Men funkar ypperligt om man sover i tält på gräsunderlag.
  • nicke nyfiken76
    veh skrev 2012-11-16 14:34:57 följande:

Ett självuppblåsande liggunderlag är inte bekvämt. Om det bara får plats i bilen, skulle jag lätt köpt en ordentlig luftmadrass som blir ganska hög, som man blåser upp genom att sätta i sladden. Och jag har egen erfarenhet av båda delarna, ett liggunderlag - oavsett typ - är helt värdelöst obekvämt på hårt underlag. Men funkar ypperligt om man sover i tält på gräsunderlag.
    Hon är bara 11 år. Det är väldigt stor skillnad om man är vuxen och sover på ett liggunderlag eller om man är ett barn-...

• Mali80

Jag köpte en luftmadrass på jysk med inbyggd elektrisk pump och tror måtten var 204*150 och 46hög, som de hade sänkt pris till 350:-, har inte provat än, köpte som extra madrass till att ha i förtältet i husvagnen,, toppen!!:)

Svar på tråden Luftmadrass till 11-åring?