Nu har det hänt IGEN....
Samtidigt som vi går i terapi så går han bakom ryggen på mig och är otrogen igen... I morse hittade jag en sms- konversation i hans telefon med en för mig helt okänd tjej. Han hade skrivit saker i stil med "det ska bli så otroligt skönt att få visa dig på riktigt vad jag känner, längtar så mycket efter dig". Han hävdar så klart att det är någon han aldrig har träffat, någon som raggat upp honom på FB. "Jag har i alla fall inte skickat några bilder den här gången" sa han. Som om det skulle vara någon tröst att han inte har hunnit skicka några nakenbilder på sig själv än (som han gjorde sist)?
Till saken hör att vi gå i terapi bland annat på grund av att han för några år sedan var otrogen med flera tjejer, via sex-sms och mail. Efter många långa terpaisamtal kom jag fram till att jag var beredd att försöka förlåta och gå vidare. Efter det har jag tjatat på honom att han också ska gå till en terapeut för att reda ut varför han var otrogen, för att försäkra sig själv om att det inte skulle hända igen. Men han har aldrig kommit iväg till någon terapeut. Vi har gått i diverse rådgivningar men han har aldrig kommit fram till varför han var otrogen.
Nu sitter jag här med hus, tre barn, trasigt hjärta, en sambo som tyligen har något allvarligt fel, och önskar att jag aldrig hade kollat i den där förbannade telefonen..... Jag orkar inte gå igenom detta en gång till! Jag orkar inte! Varför ska detta hända just mig? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Vad fan gör jag nu? Jag klarar inte detta....