• Anonym

Nu har det hänt IGEN....

Samtidigt som vi går i terapi så går han bakom ryggen på mig och är otrogen igen...  I morse hittade jag en sms- konversation i hans telefon med en för mig helt okänd tjej. Han hade skrivit saker i stil med "det ska bli så otroligt skönt att få visa dig på riktigt vad jag känner, längtar så mycket efter dig". Han hävdar så klart att det är någon han aldrig har träffat, någon som raggat upp honom på FB. "Jag har i alla fall inte skickat några bilder den här gången" sa han. Som om det skulle vara någon tröst att han inte har hunnit skicka några nakenbilder på sig själv än (som han gjorde sist)?

Till saken hör att vi gå i terapi bland annat på grund av att han för några år sedan var otrogen med flera tjejer, via sex-sms och mail. Efter många långa terpaisamtal kom jag fram till att jag var beredd att försöka förlåta och gå vidare. Efter det har jag tjatat på honom att han också ska gå till en terapeut för att reda ut varför han var otrogen, för att försäkra sig själv om att det inte skulle hända igen. Men han har aldrig kommit iväg till någon terapeut. Vi har gått i diverse rådgivningar men han har aldrig kommit fram till varför han var otrogen.

Nu sitter jag här med hus, tre barn, trasigt hjärta, en sambo som tyligen har något allvarligt fel, och önskar att jag aldrig hade kollat i den där förbannade telefonen..... Jag orkar inte gå igenom detta en gång till! Jag orkar inte! Varför ska detta hända just mig? Vad har jag gjort för att förtjäna detta? Vad fan gör jag nu? Jag klarar inte detta....

• Svar på tråden Nu har det hänt IGEN....
  • Anonym (Gabby)

Han kanske är sexmissbrukare. Klart är i alla fall att han har problem, som det är hans ansvar att lösa. Han är ansvarig för sina handlingar, inte du. Önskar dig lycka till, om det blir så att du lämnar honom så klarar du det!

• MachoDemon

Dumpa Dumpa Dumpa - Din man lever för Hoppet OM Doppet i Externa Grytor
    och kommer så alltid att göra - Dig o Ditt UnderLiv kan han utantill - särskilt efter
    att ha sett det under ett antal slussningar - han drömmer om de nya spännande
    kropparna o damerna och Nya Spännande Okända F--tFriktioner Runt o Längs
    Schnabeln - så är det bara - det är bara att se verkligheten och sanningen i vitögat
    .

Vissa män vill ha det så skitsamma vilka damer de har Råttan Woods är ETT
    Bra exempel - din man ett annat - Per Albin ett tredje - Per Holknekt ett fjärde
    John Kennedy ett femte - Bill Clinton ett sjätte osv.

Många män vill bara ta familjeansvar med plånboken - inte med schnabeln -
    en del inte ens med plånboken.

Trist för dig o barnen - men verklighet är verklighet - o omogenhet o egoizm

är omogenhet o egoizm

PS - i vilken omfattning har du själv Schmakat Externa Schnablar (förmodligen
    inte alls eftersom du verkar juste)

Din Man är RUTTEN

Bort Bort Bort o Kom ALDRIG MER TILLBAKA ÄR LÖSNINGEN - kanske
    hittar du någon ny o bättre - kanske blir du dömd till evig ensamhet - men
    du kommer att må bättre än vad du gör nu och den här mannen kommer du
    aldrig att kunna lita på - SpottKobran kommer att Spotta där möjligheterna att
    Spotta finns - och du kan inte vakta honom dygnet runt - och kapa schnabeln
    och karva bort ztenarna för familjen o barnen är han knappast villig att göra                                  

• kivirush

Vissa blir aldrig nöjda med det de har. Utan söker kickar utanför förhållandet. Jag vet att min kille inte är den trogna typen. Men det är inte jag heller. Han snackar med flertalet andra tjejer och raggar på dem. Men han är öppen med vad han gör. Han får göra precis vad han vill med nästan vem som helst Bara han berättar om det och det inte går ut över vårat sexliv eller förhållande. Jag klarar inte av att ge honom lika mycket som han behöver. Jag får ont. Men som tur e tänder jag på att se han med andra ;) Träffar han kvinnorna eller snackar han bara med dem? Han kanske saknar bekräftelse. Eller saknar något annat han får från de andra.

• Anonym (trådstartaren...)

Han må vara sexmissbrukare eller bara dum i huvudet, men jag sitter med allt detta i mitt knä och ska göra ett val som kommer att påverka både min och mina barns framtid. Om jag väljer att lämna så kommer jag att gå ur relationen med bilden av honom som en sjuk jävla opålitlig stackare som bara tänker på sig själv. Och den här personen är jag tvungen att träffa, samarbeta med, leva i samma stad som, på grund av att han råkar vara pappa till mina barn. Väljer jag att stanna så visar jag honom än en gång att jag accepterar att bli behandlad på det här sättet. Att det är helt ok att söka bekräftelse hos andra tjejer när man mår dåligt .....

• Med Lem

Det är möjligt att han behöver hjälp, men du behöver bryta med honom. Du kan inte offra dig fler gånger.

Ekonomin kan redas ut, tag hjälp av kommunen och en advokat.

Han kan säkert bli en bättre människa men inte utan mer tuffa krav från andra.

kivirush skrev 2012-11-14 08:55:44 följande:
    Vissa blir aldrig nöjda med det de har. Utan söker kickar utanför förhållandet. Jag vet att min kille inte är den trogna typen. Men det är inte jag heller. Han snackar med flertalet andra tjejer och raggar på dem. Men han är öppen med vad han gör. Han får göra precis vad han vill med nästan vem som helst Bara han berättar om det och det inte går ut över vårat sexliv eller förhållande. Jag klarar inte av att ge honom lika mycket som han behöver. Jag får ont. Men som tur e tänder jag på att se han med andra ;) Träffar han kvinnorna eller snackar han bara med dem? Han kanske saknar bekräftelse. Eller saknar något annat han får från de andra.

Han säger att han aldrig träffat någon "på riktigt" men jag tvivlar på det. Han ljuger ju hela tiden så varför skulle inte det också vara en lögn. Jag förstår väl också att han söker något som han saknar, och det har inte varit bra mellan oss av olika anledningar, men det försvarar inte hans beteende. Har man problem så löser man väl problemen tillsammans? Annars så dumpar man!
    MachoDemon skrev 2012-11-14 08:44:07 följande:
    Dumpa Dumpa Dumpa - Din man lever för Hoppet OM Doppet i Externa Grytor
    och kommer så alltid att göra - Dig o Ditt UnderLiv kan han utantill - särskilt efter
    att ha sett det under ett antal slussningar - han drömmer om de nya spännande
    kropparna o damerna och Nya Spännande Okända F--tFriktioner Runt o Längs
    Schnabeln - så är det bara - det är bara att se verkligheten och sanningen i vitögat
    .

Vissa män vill ha det så skitsamma vilka damer de har Råttan Woods är ETT
    Bra exempel - din man ett annat - Per Albin ett tredje - Per Holknekt ett fjärde
    John Kennedy ett femte - Bill Clinton ett sjätte osv.

Många män vill bara ta familjeansvar med plånboken - inte med schnabeln -
    en del inte ens med plånboken.

Trist för dig o barnen - men verklighet är verklighet - o omogenhet o egoizm

är omogenhet o egoizm

PS - i vilken omfattning har du själv Schmakat Externa Schnablar (förmodligen
    inte alls eftersom du verkar juste)

Din Man är RUTTEN

Bort Bort Bort o Kom ALDRIG MER TILLBAKA ÄR LÖSNINGEN - kanske
    hittar du någon ny o bättre - kanske blir du dömd till evig ensamhet - men
    du kommer att må bättre än vad du gör nu och den här mannen kommer du
    aldrig att kunna lita på - SpottKobran kommer att Spotta där möjligheterna att
    Spotta finns - och du kan inte vakta honom dygnet runt - och kapa schnabeln
    och karva bort ztenarna för familjen o barnen är han knappast villig att göra                                  
    Jag har adrig gjort något liknande mot honom! Det går totalt emot allt det jag tror på! Jag har full förståelse för att man kan vara i behov av bekräftelse från andra men det kan man få utan att för den skull behöva vara otrogen..... Skulle även ha förståelse för om man gör ett "felsteg" på fyllan, men det här som han sysslar med är ju systematiskt, planerat och han är helt vid sina sinnens fulla bruk!
  • SoakedInFeelings

Även om ni kanske behöver en paus, för att reda ut oegentligheter hos er själva och andra - så behöver ju inte det innebära att ni skiljs åt för evigt för det. Känn efter i maggropen, över vad du känner känns bäst - och gör en liten "hjärnkompott" av det andra hjärtliga, så kanske det finns en behagligare avrundning på relationen. Så har iaf jag försökt att tänka. Säger inte att det alltid fungerar, men du kan ju alltid föreslå det - och se vad som utkristalliserar sig. Jag har ofta tänkt, att de relationer jag tidigare har haft, är egentligen synd att de helt har ebbat ut. Jag kanske inte vill pussa dem männen längre, men de hade säkert blivit alldeles utmärkta kamrater att fika med, skratta åt gamla minnen - och se framåt tillsammans med. Förstår egentligen inte varför man verkligen måste göra SLUT med alla relationer, bara för att man inte delar tak längre. Bara ett litet vykort vid jul skulle ju räcka, om båda orkar visa på något sätt att man finns med i tankarna. Har man dessutom levt tillsammans i flera år, så kan det vara kul att i någon mån hålla kontakten. Lite ovanligt resonerat kanske, men jag tror att man alla hade mått bättre av det i slutänden. Allra värst, tycker jag vore att behöva helt klippa, som ovänner. Men - den nöten får jag väl leva med i tysthet så länge jag lever, kanske jag förstår varför man vill det också - en vacker dag.

• Grappa
    Anonym (trådstartaren...) skrev 2012-11-14 08:56:18 följande:
    Han må vara sexmissbrukare eller bara dum i huvudet, men jag sitter med allt detta i mitt knä och ska göra ett val som kommer att påverka både min och mina barns framtid. Om jag väljer att lämna så kommer jag att gå ur relationen med bilden av honom som en sjuk jävla opålitlig stackare som bara tänker på sig själv. Och den här personen är jag tvungen att träffa, samarbeta med, leva i samma stad som, på grund av att han råkar vara pappa till mina barn. Väljer jag att stanna så visar jag honom än en gång att jag accepterar att bli behandlad på det här sättet. Att det är helt ok att söka bekräftelse hos andra tjejer när man mår dåligt .....
    Jag beklagar verkligen.
    Men din slutsats om att om du gör slut så kommer du ha en bild av honom som idiot... Ja. Han är väl lika mycket idiot oavsett om du stannar eller inte? Du måste samarbeta med den honom vare sig du gör slut eller stannar kvar?
    Tycker att du istället ska fundera på hur du mår av hans beteende. Överlever du om det händer igen? Enda sättet att skydda sig är väl att dra, och ju förr desto bättre.
    SoakedInFeelings skrev 2012-11-14 09:18:00 följande:
    Även om ni kanske behöver en paus, för att reda ut oegentligheter hos er själva och andra - så behöver ju inte det innebära att ni skiljs åt för evigt för det. Känn efter i maggropen, över vad du känner känns bäst - och gör en liten "hjärnkompott" av det andra hjärtliga, så kanske det finns en behagligare avrundning på relationen. Så har iaf jag försökt att tänka. Säger inte att det alltid fungerar, men du kan ju alltid föreslå det - och se vad som utkristalliserar sig. Jag har ofta tänkt, att de relationer jag tidigare har haft, är egentligen synd att de helt har ebbat ut. Jag kanske inte vill pussa dem männen längre, men de hade säkert blivit alldeles utmärkta kamrater att fika med, skratta åt gamla minnen - och se framåt tillsammans med. Förstår egentligen inte varför man verkligen måste göra SLUT med alla relationer, bara för att man inte delar tak längre. Bara ett litet vykort vid jul skulle ju räcka, om båda orkar visa på något sätt att man finns med i tankarna. Har man dessutom levt tillsammans i flera år, så kan det vara kul att i någon mån hålla kontakten. Lite ovanligt resonerat kanske, men jag tror att man alla hade mått bättre av det i slutänden. Allra värst, tycker jag vore att behöva helt klippa, som ovänner. Men - den nöten får jag väl leva med i tysthet så länge jag lever, kanske jag förstår varför man vill det också - en vacker dag.

Separerar vi nu så är det definitivt! Han skulle ju gå direkt ut och knulla så vi skulle ALDRIG kunna gå tillbaka till varandra. Han kan ju inte ens stå emot sina lustar nu, så förstå vilken befriande känsla för honom att helt plötsligt kunna göra allt det han har drömt om i flera år. Att PÅ RIKTIGT få träffa de här tjejerna och leva ut sina lustar!  Vänner i framtiden? Tack, men jag föredrar att ha vänner som är pålitliga, som bryr sig om mig och som inte sårar mig...... "Vänner på låtsas" för barnens skull? Ja, man är väl så illa tvungen....
Svar på tråden Nu har det hänt IGEN....