• Prillis

Livostin spray

Hejsan!

Jag har problem med pollen som börjar ge med sig nu.
    Men känner i ögonen att jag skulle behöva ta Livostin nässpray.
    Har läst på Fass att man bör rådfråga läkare innan användning men undrar här om nån som tagit det och om det är ok?

• Svar på tråden Livostin spray
  • Minna

Jag har både nässpray och ögondroppar. Min läkare vet om att min man och jag försöker bli med barn och han sa att det var helt ok!
    Men om du vill vara helt på den säkra sidan så är det bara att ringa till vårdcentralen och fråga!
    Lycka till!
    kram/J

• Prillis

Tack Minna!

Jag tar en dutt nu så ska jag ringa och fråga sen ändå.
    Men känner stort behov just nu!!

Tack å bock

Kram
    Pernilla

• PiaE

Rådfrågade min bm då jag har gräspollenallergi om vilka preparat man kunde använda och hon rekommenderade att jag försökte låta bli att använda någon form av nässpray eller tabletter under graviditeten.

Man är fortfarande inte säker på hur dessa preparat påverkar barnet och då är det bäst att låta bli helt. Ögondroppar skall dock vara helt ok att använda.
    Om man har nästäppa kan man använda en produkt som heter "Rennäsans", en koksaltlösning i sprayform som rensar näsan.

• mellie

Nu blir jag orolig. Jag använder nämligen nässpray och min gynekolog sa att det var helt ok. Det är bättre att använda nässpray än tabletter sa han eftersom nässprayen verkar lokalt. Det råder tydligen delade meningar, men jag skulle ju vilja vara säker på att jag inte skadar mitt barn...huu

Svar på tråden Livostin spray