• XcsM

Vill känna sparkar.

Jag är i v22 och tror inte jag har känt min lilla bebis en enda gång. Någon gång har jag trott att jag har gjort det, men man vet ju aldrig. Det skulle likka gärna kunna vara min mage som kurrar. Det här är min första bebis så vet inte heller hur det ska kännas.
    På mitt RUL fick jag reda på att moderkakan sitter i framväggen och att det är anledningen. Så jag undrar lite kring när ni andra med moderkakan på samma ställe började känna sparkar regelbundet? Och hur långt går det från att jag känner sparkarna till att min partner också kan känna dem? De första gångerna jag trodde mig känna något sa jag det till min sambo, men har slutat med det nu. Han rusar bara fram till magen varenda gång och ser lika ledsen ut varje gång han inser att han inte kan känna något än.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-18 15:40
    Tack för alla som svarat, tråden är inte aktuell längre Började känna i v25-26 och sen v28 har jag känt mycket varje dag. Bättre sent än aldrig.

• Svar på tråden Vill känna sparkar.
  • Bräckehäxan

Jag hade moderkakan i framvägg med sonen, kände honom i v 20, så du känner säkert snart!!! Det tog dock längre tid innan man kunde känna på utsidan, närmare v30, men bebis var också väldigt lugn....

• XcsM
    stormviskaren skrev 2012-11-14 14:29:45 följande:
    har också moderkakan i framvägg. Regelbundna rörelser hade jag inte förens runt vecka 24, men små kickar började i vecka 21-22, 
    Kan din partner känna bebisen än? =) Och i så fall, när började det?
  • stormviskaren
    XcsM skrev 2012-11-14 14:34:10 följande:
    Kan din partner känna bebisen än? =) Och i så fall, när började det?
    Ah Han kände första gången i vecka 22-23 någon gång. Men nu känner han direkt han lägger dit handen (är i vecka 29 nu) 
  • Joso

Jag är i v 19 & gravid med 3dje barnet. Med de andra 2 har moderkakan legat inåt, dvs mot min rygg, den här ggn ligger den på framsidan precis som din. Jag har knappt kännt av min bebis heller, och jag vet ändå hur det ska kännas! Ta det lugnt, snart är det full rulle därinne :)

?Sara 2003 & Noel 2007?
  • weasley

Jag har moderkakan i framvägg och kände från vecka 20 ungefär (något litet fladder innan möjligtvis, men inte ordentligt alls).

Min sambo kände i mitten av vecka 22 ungefär, och nu i vecka 25+0 har känner jag hur mycket som hellst, utspritt under hela dagarna. Så håll ut, snart buffar det nog till ordentligt därinne :) 

• XcsM

Tack för alla svar! =)
    Är i slutet på v24 nu och känner fortfarande ingenting =/ Hoppas det kommer snart. 

• Joso
    XcsM skrev 2012-11-23 12:14:14 följande:
    Tack för alla svar! =) Är i slutet på v24 nu och känner fortfarande ingenting =/ Hoppas det kommer snart. 

Jag är nu i v 20, känner fortfarande inte min lilla heller.. Har ul på måndag, är skit nervös.. Fattar inte varför... Jag har gjort det här förut, men aldrig varit så "se" med att kunna känna bebisen...
    ?Sara 2003 & Noel 2007 & bebis 2013?
  • XcsM
    Joso skrev 2012-11-24 23:36:01 följande:

Jag är nu i v 20, känner fortfarande inte min lilla heller.. Har ul på måndag, är skit nervös.. Fattar inte varför... Jag har gjort det här förut, men aldrig varit så "se" med att kunna känna bebisen...
    Jag var också skitnervös inför mitt ul i vecka 20! Jag var helt säker på att bebisen inte levdre längre eftersom jag aldrig kände den, och hörde att det skulle man ha gjort för längesen. Men sen fick det ju sin naturiga förklaring varför jag inte kände nått när vi kom dit.
    Din moderkaka kanske också sitter fram? =)

Fortfarande ingenting här, och nu börjar det bli ganska drygt. Glad vi har bokat in ultraljud om en vecka så jag i alla fall få SE några livstecken nu när jag aldrig känner ngt. 
  • Joso
    XcsM skrev 2012-11-25 09:12:55 följande:
    Jag var också skitnervös inför mitt ul i vecka 20! Jag var helt säker på att bebisen inte levdre längre eftersom jag aldrig kände den, och hörde att det skulle man ha gjort för längesen. Men sen fick det ju sin naturiga förklaring varför jag inte kände nått när vi kom dit. Din moderkaka kanske också sitter fram? =) Fortfarande ingenting här, och nu börjar det bli ganska drygt. Glad vi har bokat in ultraljud om en vecka så jag i alla fall få SE några livstecken nu när jag aldrig känner ngt. 

Jag fick göra ett litet ul i v 13, och då såg de att moderkakan satt i framväggg, så jag vet att den sitter där.. Men jag är supernervös inför imorgon ändå..
    ?Sara 2003 & Noel 2007 & bebis 2013? blogg- www.hannsan.wordpress.com
  • Joso

Nu när allt lagt sig efter rutin ul så sparkar det konstant.. Det sparkar inte så attest känns utanpå, men jag känner liten hela dagarna,,

• Äppelkompott

När jag var gravid med sonen hade jag moderkakan i framvägg. Jag började känna fosterrörelser tydligt i vecka 18, innan det är jag osäker på om det var bebisen eller magen. I vecka 20 kunde min man känna sparkar. I vecka 24 (på julafton!) syntes rörelserna utanpå magen. 

• Joso

Jag är nu gravid i vecka 26, min dotter och son har känt bebisen röra på sig! Min man har ännu inte känt, tiden finns inte direkt för att sitta och bara känna, när vi har 2 barn och ta hand om.. Men jag känner bebisen tydligt varje dag :). Underbart!

• XcsM

Tänkte bara skriva att jag började känna sparkarna skitsent, men nog kom de ändå i v25-26 började jag känna dem lite mått och i v28 kunde min sambo känna dem, samt att de då syntes utanpå magen Nu känner och ser vi jättemycket varje dag.

• Joso

Härligt!!! Så är det här nu med, jag är i vecka 28 nu och bebisen kör värsta gym-passen där inne hela dagarna!!det är så fantastiskt att känna.....

• XcsM
    Joso skrev 2013-01-16 22:33:27 följande:
    Just ja, min äldsta, Sara, la sitt huvud mot min mage idag och fick en spark i örat :) Lite roligt!!
    Haha vad roligt! Mamma berättade för mig för någon vecka sen att när hon var gravid med min lillasyster så gjorde jag samma sak. La huvudet mot magen och fick en jättehård spark. Enligt mamma hade jag blivit skitförbannad på bebisen i magen och skrikit åt den att jag hatade den och att om den skulle vara dum kunde den minsann stanna därinne  Skrikandes
  • TessTess93

Jag har också moderkakan i framvägg.. Jag är i v. 23 nu och förra veckan kände jag inte ett skit men nu känner jag små kickar ibland :) och speciellt när jag ligger ner :)
    Och jag har även känt utanpå men så fort sambon ska känna så slutar skrutten röra sig :p

• MissSnö

Min sambo kände inte ordentligt förrän i v.25/26 någonstans så det kommer nog snart! :)

• Joso

Men det är något magiskt det där, att så fort någon annan ska känna så slutar det.. Min man har känner en gång, tror det var iv26, nu är jag i v 28, sparkarna syns utanpå nu, men det är aldrig någon i familjen som hinner fram och känna, den lägger av direkt då någon närmar sig ;)

Svar på tråden Vill känna sparkar.