• LillaRosen

Hur gör man?

Har ett litet bekymmer på halsen. Jag bor tillsammans med min sambo och våra två små barn. En är på 3 år och en på snart 2år. Som alla vet så är det full rulle från morgon till kväll, med både jobb, lämning, hämtning, inköp av mat, matlagning och allt annat. Vi har dessutom ett hus och hästar vi måste ta hand om. Detta har jag i stort sett skött själv, tills jag för några veckor sedan bröt min fot, då kunde jag knappt ta mig till toaletten utan att det blev ett projekt, vi har ju världens minsta toalett som jag inte kan sitta på med gips... Då fick min käre sambo ta hand om allt plus mig tills gipset torkade. Nu tar han hand om allt annat, utom mig då:p . Nu är det så att nu i veckan så har han varit på uselt humör och det brast för honom. Han är helt slutkörd, trött, orkar inte med sitt jobb. Bra tänkte jag, för hur många gånger har inte jag sagt samma sak och ha en jämnare fördelning, förutom då när han jobbar borta i några veckor. Då sa han att så fort jag kan gå igen, så får jag tillbaka mina ansvarsområden!!??? Va? Jag som trodde att vi skulle dela upp detta när han fått pröva på hur det är att dra hela lasset. Nej, då var han motargument att den dagen som jag börjar jobba heltid ska vi dela upp allt. Nu jobbar jag 75 %, men kommer nästan alltid upp i heltid av extrapass. Jag tror bag blir tokig!!!! Vad ska man göra??? Sen kan han med att klaga att vi inte haft sex på en månad, man är ju så sugen då när man har värk i en fot 24*7! Till slut röt jag i och gav igen med samma kommentarer som han brukar fälla när jag är förtvivlad. "Håll tyst och bit ihop" kanske onödigt, men vad gör man??

• Svar på tråden Hur gör man?
  • jonte02

Jag skulle sätta mig ner och prata. Såhär har vi haft det, såhär har vi det, så här vill vi ha det. Kanske lättare sagt än gjort!? Du har ju ett lysande exempel att jämföra med iom perioden med gipset. 

Generellt sett tycker jag annars att alltför många inte lever som en familj och tar ett gemensamt ansvar i det tyvärr. Inte sagt att jag är fläckfri med det skrivet. 

Är du inte tydlig med vad du önskar och gärna vill se så lär det vara som det är. 

Svar på tråden Hur gör man?