Hjälp mig att förstå mig på mig själv
Just nu är jag i ett läge där jag vet varken ut eller in.
Varit tillsammans med min partner i 4 år nu och allt har varit bra tills 1,5 år sedan. En bekant och jag blev närmre varandra en va som var tänkt.
Vi började smsa mera, prata med varandra i en timme om dagen och började ses ett par gånger i veckan över en kaffe, bara sitta och titta på varandra och le. Sen blev det bara mer och en kväll fick jag ett sms om hur attraherad han var av mig. Att han inte kunde sluta tänka på mig. Vi började ses på mornarna när våra partners gått hemifrån myste, såg film, masserade varandra och bara pratade om allt.
Efter 6 månader efter intensiva samtal, gråtandes över hur fel det här var och att våra partners skulle bli jätteledsna så hade vi sex. Det var fantastiskt och vi bara träffades mer och mer. Idag så går vi och storhandlar tillsammans när hans sambo är hemma med sina barn och min sambo fortfarande är på jobbet. I affären går vi och skrattar tillsammans och bara pratar men det är roligt att ha sällskap med sig något mitt sambo inte känner är roligt. Han gillar inte att handla mat ihop, handla är något man gör för att få mat hem.
Jag älskar det här stunderna med mannen. Vi ses och lagar middag tillsammans, han håller om mig medans jag rör i grytorna. Han kommer och ställer sig bakom mig när jag sköljer av något vid diskhon och stoppar in en sked i min mun och frågor om det är gott.
Vi har försökt avsluta vårat kk förhållande som bygger på en otrolig attraktion. Helst vill jag aldrig lämna honom. Samtidigt så håller han och hans sambo på att planera sitt bröllop och jag och min sambo letar större boende för att kunde ha två extra rum till våra framtida barn. Men det är jag och min älskare som sitter tillsammans och kikar på kyrkor tillsammans på nätet och utbrister "men den här var ju jättefin" och sen kan jag visa en lägenhet som jag och min sambo kikar på och jag säger "den är perfekt, man har plats med två barnrum, dressingroom och det finns ju även tvättmaskin så man kan tvätta utan att boka tid när barnen skitat ner sig".
Ibland har jag varit så arg på honom. Arg för att jag är så kär i min älskare och friar till henne och sen går och myser med mig, går och handlar och har sex. Jag förstår inte hur han är funtad som går och friar direkt efter att han 4 dagar innan varit med mig i han och hans sambos säng. Men så har jag kommit på mig själv att jag gör egentligen exakt samma sak. Jag håller ju aktivit på att leta boende för att så fort som möjligt efter det skaffa barn. Även vi två har börjat planera ett strandbröllop i västindien 2014. Samtidigt så går och är så hysteriskt förälskad i en annan man.
Snälla hjälp mig att förstå. Jag är 22 år och min sambo 30. Min älskare är 39 år och levt tillsammans med sin kvinna i 10 år. Vad håller vi på med egentligen. Hur kan jag göra en sån här sak. Kan man vara lycklig i sin relation trots att man gör som jag och min älskare gör? Jag tycker så otroligt mycket om min älskare men han älskar sin blivande fru tror jag. Vad ska jag göra????