• Endag

Vit marispan

Jag ska baka en döskalletårta till min sons kalas. Ska ha marsipan på, först vit . Finns det att köpa eller färgar man den själv?
    Är nybörjare inom detta område ;) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-14 14:46
    marispan står det visst, hoppas ni förstår att jag skrev fel ;) Ska givetvis stå marsipan!
  • Svar på tråden Vit marispan
  • JoSoo90

Jag köpte en vi marsipan på Maxi sån man kunde rulla ut på tårtan :) Var första gången jag testade och det gick till slut :)

• Eleonor01

Kakburken.se har helt fantastiskt god marsipan. Köper alltid därifrån. Den som finns i Ica butikerna tycker jag smakar tvål. Alternativet är å köpa från ett bageri kanske?!?!

• pinglan2012

Ica har av sitt egna märke, även av Odense. Det är utkavlade marsipanlock i olika färger: vitt, rosa och grönt.

Både mitt Ica Nära och Ica Maxi säljer bägge märkena. Lycka till med bakningen!

• pinglan2012
    Eleonor01 skrev 2012-11-14 15:16:03 följande:
    Kakburken.se har helt fantastiskt god marsipan. Köper alltid därifrån. Den som finns i Ica butikerna tycker jag smakar tvål. Alternativet är å köpa från ett bageri kanske?!?!
    Jag har testat både Ica och Odense och tycker inte de smakar tvål! Har också beställt marsipan (från Tårtdecor och Kakburken), men det är jobbigt att kavla ut marsipanklumpen och dessutom få den jämn.

I så fall rekommenderar jag att man gör egen MMF (marshmallowsfondant), som är lättare att applicera på tårtan än marsipan. Dessutom väldigt enkel att göra!
Svar på tråden Vit marispan