Panikkissnödig-fast jag inte är kissnödig
För snart 10 år sen så var jag ute på sjön med några kompisar, vi drack öl och sen åkte vi hem igen. På vägen hem så blev jag jätte kissnödig men vågade inte säga något för ena kompisens storbror och hans kompis var med(fråga mig inte varför jag inte vågade säga till).
Hur som blev jag bara mer och miss kissnödig, blåsan krampade och det gjorde otroligt ont.
Jag hoppade till slut i sjön med kläderna på.
Ett av dom mest pinsamma ögonblick i mitt liv.
Sen den dagen får jag akutkissnödighetskänsla om jag är i en situation där jag inte kan gå på toa när jag vill.
Det känns precis som att jag ska kissa på mig när som helst.
Detta har lett till att jag går på toa rätt ofta som i sin tur att lett till att min blåsa har blivit mindre.
Hela mitt liv kretsar kring detta problem.
Jag kan inte gör något normalt.
Jag åker inte buss.
Jag åker inte ut på sjön.
Jag kan inte gå på stan om jag inte vet att det finns en toa jag kan låna någonstans.
Jag kan inte gå på promenader med kompisar om jag inte kan gå på toa någon stans.
Jag kan banne mig inte göra någonting.
Jag kissar alltid det sista jag gör innan jag lämnar hemmet och sen tar det inte många minuter innan den där obehgliga känslan infinner sig.
Jag har pratat med psykolog, jag har gått hos en urolog, jag har testat kbt, jag har ätit lugnande medicin.
INGET hjälper.
Jag försöker ibland att göra normala saker som att gå på bio, gå på stan osv men då måste jag alltid se till att ha 5:or / 10:or i plånboken till betaltoaletter.
Jag blir alltid så himla nervös innan jag ska iväg vilket leder till att magen ballar ur och jag blir dålig i magen.
Då blir det ytligare en nervositets-grej att oroa sig över.
Det är en ond jävla cirkel och jag blir tokig.
Jag vill kunna leva NORMALT!
Jag är 25 år, har barn och är inlåst i mig själv.
Jag ska iväg och provjobba på ett nytt jobb nästa vecka och är skitnervös.
Tänk om jag får dom där panikkänslorna och bara rusar ut därifrån:(
Är det någon som har varit i samma sits? Är i samma sits?
Eller har tips?