• Alecto

Hittar inte tråden för barn med CP

Men jag är tacksam om någon som har barn med cp kan hjälpa mig lite...

Igår fick vi reda på att Linus har cp (eller hur skriver man???) och någonstans på vägen känner jag att jag har väldigt lite kunskap.

Jag tror inte det kommer göra någon skillnad för Linus - det är ju bara ytterligare ett namn och en diagnos men är lite nyfiken ändå - ni som har barn med en cp diagnos, har de flera diagnoser? Vet ni vad som ör den bakomliggande orsaken? Kan era barn prata och kommunicera?

Har nog mer frågor när jag hunnit läsa lite... 

• Svar på tråden Hittar inte tråden för barn med CP
  • pigglet

Sonen har en så lindrig cp-skada, så jag vet inte om det känns relevant för dig? Den beror på en skada under andra halvan av graviditeten. Han har inga andra "handikapp". Fick sin diagnos typ när han fyllde 5 år. Han pratar helt ok nu, har gått hos logoped sedan han var 2,5 år, men det går långsamt och han har svårt att artikulera ordentligt. Svårt att koordinera andningen, så han andas efter bara några ord. Det blir helt enkelt lite svårt att hänga med, men han gör sig förståd bra.
    Annars blir han lätt trött, har lite fumlig motorik, har svårt att hålla penna ordentligt.

Här är tråden du söker:
       www.familjeliv.se/Forum-3-60/m51533937.html

• Alecto

TAck!

och tack för länken - jag hittade den inte igår...

Svar på tråden Hittar inte tråden för barn med CP