• Anonym

Lägenhet i Västerås

Hur ska jag göra för att hitta lägenhet enklast om man inte har lång kötid? Det är verkligen akut. Vill ha kontrakt på minst 1 år och andra hand lockar inte.

• Svar på tråden Lägenhet i Västerås
  • Anonym

Sök i Enköping.

Nej, skämt å sido. Vad som lockar är nog inte så viktigt. Om det är ont om tid får du ta det du får och sen fortsätta söka. Du kan ju ringa runt till alla värdar och fråga om de har något, men det är ju svårt att få tag på något. Jag letar själv till mig och mitt barn men har ännu inte fått napp i Västerås.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-14 18:37:04 följande:
    Sök i Enköping.

Nej, skämt å sido. Vad som lockar är nog inte så viktigt. Om det är ont om tid får du ta det du får och sen fortsätta söka. Du kan ju ringa runt till alla värdar och fråga om de har något, men det är ju svårt att få tag på något. Jag letar själv till mig och mitt barn men har ännu inte fått napp i Västerås.
    Ja, det är jobbigt =( Men man orkar inte flytta runt heller. Har för mycket saker...
  • Anonym (kanske)
    Vs-hus hörde av sig efter bara någon vecka när jag gjort en intresseanmälan på deras hemsida och erbjöd mig visning på en lägenhet i centrala v-ås. Detta var dock över ett år sen men testa ring dom på 021-38 14 50 och se om dom har något till uthyrning. 

Akelius ska väl inte heller ha någon traditionell kötid, kan säkert löna sig att ringa och berätta att läget är akut.

Mimer har vissa lägenheter som dom kallar för "hem direkt" med snabb inflytt där man tillämpar "först till kvarn"....så det gäller att hålla koll på hemsidan och vara först att anmäla intresse på lägenheten. 

• Kärlek84

Bostjärnan. Men det är inte alltid de har lägenheter ute på hemsidan, så ring dit och prata med dom

• dirpower

IKANO har bostäder som man kan få väldigt snabbt ibland om man inte är kräsen på skicket. Min sägerska fick en lägenhet på knappt två månader. Har man brått så kan man ju köpa en etta i kolbäck så länge. Det ligger ju relativt nära och en sådan lägenhet kostar bara några tusenlappar.

• dirpower

Jag känner människor som bor på Björnö kampingen året runt. En tusenlapp i månaden om man ställer upp sin husvagn där. En kollega har vattenvärme i golvet på sin husvagn. Kostade bara 140 000 kr och han kan spara 10 000 kr i månaden på en vanlig arbetarlön.

• ElsaWijkmark

Jag jobbar på fastighetsbolaget K2A, vi har lägenheter i Västerås, Havsmannen till uthyrning. Vi har visning för både tvåor och treor på söndag den 28/4 kl. 15:30. Om du är intresserad är det bara att klicka på länken för vidare information. https://k2a.se/projekt-2/norra-kajstaden/ 

Svar på tråden Lägenhet i Västerås