• ZZ12

Köpa dator i USA: ngt man måste tänka på då??

Hej!

Är det ngt speciellt man måste tänka på om man skall köpa en dator i USA?  Har de 240V tex?  Ngt annat?

Alla tips är välkomna!  

• Svar på tråden Köpa dator i USA: ngt man måste tänka på då??
  • Makrame

Tänk på att du inte får svenskt tangentbord. Jobbigt värre.

• maercs

USA har 110 V. En amerikansk apparat som kopplas in i Sverige kommer förmodligen gå sönder i och med att vår spänning är mer än dubbelt så hög. Kanske det funkar med att köpa en adapter??

Makrame skrev 2012-11-14 18:54:55 följande:
    Tänk på att du inte får svenskt tangentbord. Jobbigt värre.

Precis, lätta att glömma bort. Inga å ä eller ö.

• slazh

När det gäller spänningen så klarar nätadaptrarna/nätaggregaten idag allt från 100 till 230V och anpassar sig automatiskt. På bärbara datorer så är det ju inte så kul att man inte får svenskt tangentbord. Det går dock att byta tangentbord i en bärbar dator fast då kanske man får lägga 500kr eller så.

• slazh
    slazh skrev 2012-11-14 19:09:13 följande:
    När det gäller spänningen så klarar nätadaptrarna/nätaggregaten idag allt från 100 till 230V och anpassar sig automatiskt. På bärbara datorer så är det ju inte så kul att man inte får svenskt tangentbord. Det går dock att byta tangentbord i en bärbar dator fast då kanske man får lägga 500kr eller så.
    100 till 240V skulle det stå.
  • ZZ12
    Virriga Vera skrev 2012-11-14 18:55:39 följande:
    Om det är en bärbar så saknas ett svenskt tangentbord.
    Jamen just det!!  Ajaj, inte bra. 
    Annars funderade jag på att beställa online från UK, och då får jag ju inte heller svenska tangentbord, trist..... 
  • Virriga Vera
    ZZ12 skrev 2012-11-15 10:45:06 följande:
    Jamen just det!!  Ajaj, inte bra. 
    Annars funderade jag på att beställa online från UK, och då får jag ju inte heller svenska tangentbord, trist..... 

Däremot så kan du ju kika på plattor, det tänker jag göra när vi åker iväg nu till våren.
Svar på tråden Köpa dator i USA: ngt man måste tänka på då??