Råd-pepp mottages tacksamt!
Hej!
Efter 2 barn, 2 förlossningsdepressioner och en massa annat i livet har vi bestämt oss för en "nr 3" Jag har längtat. Sambon har varit mer tveksam men är sedan ett år med på noterna. Och inget -inget - händer! Inte ens missfall eller något tecken på att något funkar som det "ska". Har testat LH-stickor och de ger utslag så gott som varje månad. Vi kanske "bara" är för gamla. Har ju precis fyllt 35. Så tog jag tag i saken och hörde av mig till vår Landstingsenhet. Ringde och de bad oss fylla i papper och efter lång väntan får vi svar att de måste prioritera de utan barn eller med bara ett barn och att vi får söka privat istället. Kändes hårt (samtidigt som jag såklart förstår) men i telefon sa de att det var okej men att det skulle kosta så det visste vi ju, men nu detta besked. Hjälp mig snälla någon. Vart vänder vi oss och hur gör man?! Vilka ställen är bra och vad är "bra".Vill gärna veta lite mer om det är möjligt få fler barn eller om vi ska ge upp och vad som står till buds och till vilken kostnad och med vilka chanser. Då jag ringde vår landstingsenhet sa de att det var IVF som gällde så jag har läst på om det. Har en kronisk sjukdom som brutit ut efter de 2 barn vi fått för egen maskin förut. Tacksam för råd och dåd!