• Anonym

Tand trasig?!??

Idag när jag åt mat så kändes som nånting fastnade bakom dom nedre framtänderna. När jag försökte ta bort det lossna en bit av baktanden, dvs bakom tanden längst ner mot tandköttet och jag är nu livrädd att hela tanden måste dras bort eller komma fortsätta gå sönder?!? Det är som man skalat på den på baksidan, inte synligt framifrån men känns med tungan.

• Svar på tråden Tand trasig?!??
  • Anonym

Oroa dig inte! Ring tandläkaren i morrn så kan dom säkert laga den :)

• Sthlmtjej24

Var det länge sedan du var hos tandvården? Det låter lite som att det är tandsten som lossnat. Man brukar ha tandsten på baksidan av tänderna om man inte tar bort den regelbundet, men den går ju faktiskt att ta bort och det händer titt som tätt att patienter kommer in och tror att tanden gått sönder, fast det bara är tandsten som lossnat. Kolla upp det i vilket fall :)

• Anonym

Konstigt tycker jag att det är på baksidan och så långt ner nära tandköttet?

• Anonym

Glömde tilläga att i spegeln om man tittar där så syns det att det är skillnad från dom andra tänderna och att en liten bit saknas.

• Sthlmtjej24

Om du varit och tagit hand om dina tänder nyligen, så gå igen! Tandstensförklaringen håller om man inte gått på ett par år... :)

Svar på tråden Tand trasig?!??