• pigglet

Ni med överviktiga barn. Klädhjälp!

Jag undrar lite hur man hittar kläder till barn med stor övervikt/fetma? Jag söker kläder till 2 barn, en som är ca 120 cm och en som är ca 140 cm. Båda skulle behöva minst 170 i storlek på byxor, ev större.
    Så har ni några tips? Handlar ni på speciella internetbutiker? Finns det vissa märken som är bättre än andra? Syr ni om alla byxor?
    Tacksam för all hjälp!  

• Svar på tråden Ni med överviktiga barn. Klädhjälp!
  • Philippa

Oj, stackars barn..hoppas de får bra hjälp mot deras fetma...

Har ingen aning hur du ska göra med kläder... men sy om dom måste ju fungera? 

• Callan

Har en dotter som är känslig med hur hårt det sitter om magen så vi köper byxor i 140 fast hon egentligen har 128-134.
    Då syr jag upp byxorna och så händer de lite lagom löst  

• Lajkie

Har inga tips och vill egentligen inte döma - men hur kan dom vara så stora? Bara undrar.
    Inget påhopp. Bara nyfiken.

• izgo

Undrar också angående vikten, menar inget illa till dig och dina familjemedlemmar, men kanske bäst att ta tag i det? Så kan du dessutom handla i vanliga butiker sen :)

• Pellefanten

Istället för att söka hjälp efter kläder så kanske vikten borde göras något åt istället. Låt barnen börja på en sport? Laga nyttigare mat hemma, ta bort godis och läsk mm.

• Mys mymla

Nu har inte jag barn själv så jag undrar hur ni andra får ut att barnen är super stora när Ts bara skriver 120cm och 140 cm jag tar det som längden på dem? Bara nyfiken har ingen koll alls på barn kläder ännu

• Alvi

Mys mymla: Jag tror man går på vad TS skriver , att de är just överviktiga. Sen bara lägger hon till info om längd så man ska veta vad man ska tipsa om.

• La Lola
    Mys mymla skrev 2012-11-15 01:07:51 följande:
    Nu har inte jag barn själv så jag undrar hur ni andra får ut att barnen är super stora när Ts bara skriver 120cm och 140 cm jag tar det som längden på dem? Bara nyfiken har ingen koll alls på barn kläder ännu
    Hon skriver ju också vilket storlek de minst skulle behöva.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Lajkie

Hon skriver att de är 120 resp 140 (CA 6-10 år) och behöver kläder för en ca 14-åring på bredden. Vilket innebär väldigt stora barn.
    Observera att jag skrev ca på åldern.

Svar på tråden Ni med överviktiga barn. Klädhjälp!