vad för dessert efter tapas?
Vi ska bjuda på tapas i juldagarna. Vad kan passa till dessert? Ge mig inspiration.
Vi ska bjuda på tapas i juldagarna. Vad kan passa till dessert? Ge mig inspiration.
det uppenbara vore ju en härligt len creme catalan, spanskt och passar med temat. eller en pannacotta med nån spännande frukt/bär topping. man vill ju ha nåt lite lätt och milt efter en middag med rätt salt och mäktig mat.
Håller med ovanstående:)
Ska det vara typiskt spanskt så crema catalana www.tasteline.com/recept/crema_catalana_2 eller flan www.arla.se/Default____17653.aspx&csref=aw_flan&gclid=CImV2bal1LMCFU97cAodjAoApg
Behöver inte alls vara spanskt. Crema Catalana är ju gott men lite trist tycker jag.
Man kan ju fortsätta spåret med plockmat även i efterrätten. Ett stort serveringsfat med massor av olika goda frukter snyggt uppskurna, praliner, miniskålar med typ pannacotta eller fromage osv.
Vaniljglass och massor med småskålar med tex olika bär, frukt, krossade polkagrisar, krossad turkisk peber, mini orios, krossade pepparkakor, zoogodis, gelehallon, krossad daim, chokladsås och kanske någon likör typ bailies, punsch eller contrau att hälla på och sprutgrädde är ett måste så får man blanda sin egen glass:))