Någon som läst kriminologi?
Jag är sugen, men vet inte vad jag ska använda mig av det i efter. jag är nu undersköterska och kriminologi verkar vara så intressant! va blir man. menar kan väl inte lägga tid och pengar på det för att de är intressant?
Jag är sugen, men vet inte vad jag ska använda mig av det i efter. jag är nu undersköterska och kriminologi verkar vara så intressant! va blir man. menar kan väl inte lägga tid och pengar på det för att de är intressant?
Menar du en enstaka kurs eller kriminologprogrammet? Jag läste grundkurs i kriminologi i somras och det var otroligt intressant! Jag läste det utöver heltidsstudier, så det kan vara ett tips (om du har ork såklart) om du känner att du vill läsa en kurs men inte ta studiemedel för just den.
LitetBus: vet du om den sommarkursen finns på distans? :)
Nu var det iofs jättelänge sedan jag läste grundkursen i kriminologi ... men den kursen finns bara på Stockholms universitet va? Gå in på www.criminology.su.se/
www.criminology.su.se/utbildning/anmalan-och-antagning
"Observera att Kriminologi I (distans) endast startar på höstterminen."
jag vet inte vad jag vill läsa, eller hur mycket tid jag vill lägga, just nu är jag mammaledig så att lägga en massa pengar på det har jag inte råd med, inte just nu, och ska jag lägga pengar och mycket tid på det så vill jag kunna använda mig av det efter, yrkesmässigt alltså.
Ska kika på länken MrC tack
Plastkotte : Den ges på distans via Mittuniversitetet, åtminstone som sommarkurs Alltså inga fysiska träffar utan bara aktivt deltagande i diskussionsforum samt en tenta på webben. Eller ja, så såg det ut i somras i alla fall.
Litetbus: ååh va kul! Precis vad jag hade velat göra i sommar, pluggar heltid annars. Så har ju inget under sommaren, så en sån kurs hade varit sjukt kul. När kommer dom kurserna upp så man kan söka? Tittade nu men finns inte speciellt många uppe inför nästa sommar.
Plastkotte, den var väldigt intressant så jag rekommenderar den absolut!
Tror nog majoriteten av sommarkurser dyker upp i vår. Minns inte när sista ansökningsdatum för sommaren är men det borde stå på antagning.se
Litetbus: tack snälla :) ska hålla ögonen öppna efter den! Förresten, är det svårt att komma in på den kursen?
Plastkotte : Så lite så!
Ja, det var ganska höga antagningspoäng i somras.. Det var 715 förstahandssökande enligt VHS och antagningspoäng på 21.79 resp. 21,90 beroende på urvalsgrupp (högskoleprov 1,5).
Jag blev inplockad som reserv när några veckor hade gått (har drygt 18 i snittbetyg och 1,2 på högskoleprovet). Stod som 681:a reserv på antagning.se men kom alltså in ändå sen, så misströsta inte om du inte kommer in direkt och har högt reservnummer - det kan gå ändå!
Håller tummarna för dig!