• Anonym

Ta bort leverfläck i ansiktet, HJÄLP!

Jag har en leverfläck på ena kinden som växt sedan jag var liten, säg att den är runt 5x5 millimeter och buktar ut. Ibland kan den bli större, det är som att det växer en finne innanför, för efter ett tag blir det vitt på den och det går att få ut lite var, typ. Jag vill hur som helst ta bort leverfläcken.

Vart ska jag vända mig?
    Vårdcentralen?
    Hur går man tillväga?
    Skär de bort den? 
    Bedövning?
    Hur ser det ut efteråt?
    Blir det ärr?
    Kostar det något? (Är 20 år)
    Tar de bort den även om de inte tycker att den ser "farlig" ut?

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden Ta bort leverfläck i ansiktet, HJÄLP!
  • Sarro

Har inte tagit bort leverfläckar från ansiktet men andra ställen dock. Vet inte heller om det sker på olika sätt. Jag ringde Vc och sa att jag ville ta bort mina. Kostade som ett vanligt läkarbesök och dom bedövade området med lokalbedövning (samma som hos tandläkaren) och skar bort plupparna och sydde ihop, klart :) ville också ta från ansiktet men det gör dom inte på min Vc så fick kontakta Karolinska men det sket jag i :) mina såg inte farliga ut men råkade riva sönder en och passade då på att ta bort dom som jag ville :)

• Anonym
    Sarro skrev 2012-11-14 23:50:36 följande:
    Har inte tagit bort leverfläckar från ansiktet men andra ställen dock. Vet inte heller om det sker på olika sätt. Jag ringde Vc och sa att jag ville ta bort mina. Kostade som ett vanligt läkarbesök och dom bedövade området med lokalbedövning (samma som hos tandläkaren) och skar bort plupparna och sydde ihop, klart :) ville också ta från ansiktet men det gör dom inte på min Vc så fick kontakta Karolinska men det sket jag i :) mina såg inte farliga ut men råkade riva sönder en och passade då på att ta bort dom som jag ville :)
    Tack för ditt svar :)

Jag har tagit bort leverfläckar från ryggen innan, då gick det till på samma sätt som du beskriver :) Tänkte om de gör på samma sätt i ansiktet, för på ryggen har jag ärr och det vill jag inte ha i ansiktet :/ Man kanske gör det på någon kosmetisk kirurgi? 
  • Sarro

Okej :P ja jag fick ett lite fulare ärr men som tur är befinner den sig ganska gömd :P kan väl vara orsaker till att jag blev hänvisad till Karolinska för att ta bort från ansiktet, där kanske dom gör det lite finare :P men prata med Vc och be om en remiss :)

• Anonym

Hej! Jag sitter o läser om hur man kan ta bort födelsemärken/leverfläckar. Hittade den här sidan www.plastikoperationer.net/ta-bort-fodelsemarken-leverflackar där man får allt förklarat.

Ska till vårdcentralen nästa vecka så ska min läkare kolla på mina födelsemärken som jag har på ansiktet. Vill verkligen få bort dem!!!!!!! De stör mig väldigt mycket!!!!

Svar på tråden Ta bort leverfläck i ansiktet, HJÄLP!