Lämna min sambo & familj för utomlands? Behöver stöttning/råd!
Hej, behöver lite hjälp/stöttning. Vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har sedan tidig tonåring känt som jag inte är "hemma" i Sverige. Sen hjälpte det inte när jag var 15 år att åka till grekland. Har varit lite runt om i medelhavet. Jag kan inte släppa det. Jag älskar värmen, färgerna, kulturen. Min sambo har sen ett tag tillbaka sagt att han funderat ett tag och känt att han är mitt "bagage", som håller mig tillbaka från min dröm.
Jag läste i en tidining, där en kvinna hade känt samma sak. Hon och hennes man åkte utomlands 1-2 veckor varje år under vinter för att hon skulle må bättre. Men direkt hon klev av planet i Sverige mötes hon av kylan, det trista och grå Sverige. Inget liv och rörelse etc. Jag känner likadant. Men jag har hela mitt liv här. Vågar inte. Min sambo vill bo här. Jag är vill verkligen inte förlora honom och leva utan honom. Men jag dagdrömmer om medelhavet så ofta. Tänker på det, ser bilder osv. Har till och med kollat lägenheter att hyra och jobb som finns. Kollat vilka städer som är bäst. Men hela min familj, släkt & vänner är här. Jag skulle heller inte vilja göra ett misstag och förlora honom. Men han säger att det känns som jag ger upp min dröm samt att jag inte är "här" helhjärtat och han är rädd att jag aldrig kommer vara det pga att sverige inte är något för mig. Jag kommer troligtvis aldrig sluta drömma om det.
Han tycker att det kanske är en bra ide om jag testar att vara där 6-12 månader och känner efter. Men han hoppas självklart att jag inte vill bo där utan att jag mer kan känna mig trygg att jag "gjort" det. Då jag även känner att om jag aldrig kommer göra det så kommer jag sitta 80år och ångra mig så mycket. Om jag inte i alla fall testar på och bor där ett tag.
Snälla hjälp mig, tycker ni jag ska lämna allting och bosätta mig där?