misstänker jag har add & social fobi, hjälp mig snälla
Till att börja med vill jag be om ursäkt om texten kommer i ett samma stycke, skriver via mobilen.
Jag misstänker att jag har social fobi, dock outredd. Har sjuk ångest vid ex. kollektiv trafik, telefon samtal, handla & betala i affär, osv. Alla sociala sammanhang där jag känner mig som att vara i centrum för uppmärksamheten, att prata/äta inför folk, gå på promenad där det finns folk m.m m.m gör att jag får fruktansvärd ångest. Hjärtklappningar, ångest, ont i bröstet, darrar på rösten samt händer & nacke, svettas & yrsel. Vill söka hjälp men det där samtalet hindrar mig.
Till råga på det tror jag mig även ha add. Ibland känner jag mig bara så jävla korkad, kan sitta & prata med en kompis & lyssna påhhenne & mittiallt försvinner jag i mina egna tankar & drömmar. Jag har väldigt svårt att koncentrera mig, och bli jag störd om jag håller på med något så enkelt som handlings listan blir jag väldigt frustrerad & arg, för jag tappar fokus har svårt att komma igång igen.
Jag har dålig minne, stressar lätt upp mig. Jag har kan få läsa en mening flera gånger om för att ens förstå vad jag läser. Det kopplar inte. Jag har svårt att förstå skämt eller pikar om jag inte hört det förut. Blir lätt ett mobbning offer som verkar trög.. om någon förklarar något åt mig kan dom få förklara flera gånger & detaljerat för att det ska koppla i hjärnan. Jag är glömsk nå fruktansvärt. Blir kallad guldfisk på jobbet. Jag är ständigt trött.Ja m.m m.m kan hålla på hur länge som helst. Kommer ihåg eftersom.
Är det någon som känner igen sig vid add med det jag beskriver? Jag känner mig bara så jääävla korkad, vet ju att jag inte är det vad ska jag göra? Kan jag få hjärnan att koppla nångång eller kommer jag alltid få verka trög?