• Anonym (kissfläcken)

Hur får jag bort kissfläck?

Min dotter var utan blöja och hade en olycka på parkettgolvet där det är lite slitet och gammalt. Även fast jag torkade upp och skurade blev det lixom en fläck som ser lite fettig ut eller hur man ska förklara. Finns det några smarta knep eller medel på hur man kan bli av med den? Något supermedel som suger upp eller torkar ut eller nåt? Evight tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hur får jag bort kissfläck?
  • Anonym (frågande)

kissar ditt barn fortfarande ner sig, hur gammal är hen och varför har ni trasigt golv

• Trialanderror
    Anonym (frågande) skrev 2013-05-09 12:34:43 följande:
    kissar ditt barn fortfarande ner sig, hur gammal är hen och varför har ni trasigt golv

Ha ha! Vilka fantastiskt irrelevanta frågor... Bevisligen kissar barnet på sig fortfarande. Åldern är väl inte relevant om det inte påverkar "fläck skapandet" på trägolv. Slitet och gamalt är inte samma sak som trasigt... det finns många anledningar till att ha parket med patina, att det är snyggt är nog den största. Men ingen av dessa (lätt ankagande) "frågor" hjälper inte TS med fläcken. Frågan är om inte trätt sugit upp vätskan så pass mycket att det inte finns något att göra... Har du prövat såpa?
Svar på tråden Hur får jag bort kissfläck?