DBT
Någon mer än jag som går på dbt och blir dåligt behandlad?
Någon mer än jag som går på dbt och blir dåligt behandlad?
Hur blir du dåligt behandlad?
Vad är det som gör att du anser att du blir dåligt behandlad? Med Borderlineproblematik kan man ju ofta uppleva att man blir illa behandlad, trots att det egentligen inte är så. Jag säger inte att det stämmer i ditt fall, och det är därför jag frågar varför du anser det.
Jag kom i "bråk" med en av tjejerna i gruppen genom att jag sa till henne över att jag tog illa upp av vad hon skrev om mig på sin fb. Då tog helvete vid och hon sms terroriserade mig i ett dygn och jag sa till slut som svar på alla sms att jag inte kunde umgås med henne längre men att vi kunde ju bete oss vuxna och hälsa vid grupptillfällena men hon gick till ledarna och sa att jag brutit tystnadsplikten i min blogg som jag aldrig gjort. Jag blev kickad totalt från dbt tills min inviduall terapeut läst min blogg och sa att det stämde ju inte det hon sa och då hete det helt plötsligt att alla i min grupp var rädda för mig så jag kunde inte gå kvar i min grupp utan byta grupp......Har väntat på ledig plats i andra gruppen fick veta att jag skulle börja i v 40 men nu heter det att jag måste skriva nytt kontrakt som gäller bara för mig och jag har väntat på detta kontrakt men nu finns det ej men jag MÅSTE skriva under det innan jag blir satt i grupp igen men när jag frågar efter det så har det inte blivit skrivet än och detta kontrakt dom vill att jag skriver under är att jag "litar" på dom och bildar en allians med dom. ???????
Att denna tjej postar på fb vem jag är och går i dbt spelade ingen roll alls. När jag frågar om varför hon går kvar i gruppen men jag inte får komma in i en grupp så säger min terapeut att det kommer han inte disskuterra med mig alls för det har inte med saken att göra. Han vill inte prata alls om vad som hände....Jag har sagt att jag vill gärna göra en händelse analys och kedja så jag vet varför jag reagerar sååå fel enligt dom. men han VÄGRAR.
Jag har varit grymt depp för detta. Har ju undrat vad felet på mig är men ingen hjälp utan får bara svaret att jag måste lita på dom och jag sagt att det tillhör ju min problematik bland annat att jag inte lita på folk men hjälp mig då hur jag ska göra för att skapa förtroende för dom när dom satte mig utan grupp medans tjejen får gå kvar.
Jag har ej brutit kontraktet medans tjejen skrev vem jag var o att jag gick i dbt på fb......... Då blir han arg och säger att om jag inte vill gå med på deras villkor kan jag läsa dbt boken hemma för detta är min ända chans.....
Det lät ju väldigt konstigt. Speciellt det där med att hon skrev på fb. Det är ju en del av tystnadsplikten, att man i sociala medier inte får skriva till/om någon så att den personen går att identifiera.
Precis och jag fick "skiten" känns det som då jag fick bli utan grupp och tjejen gå kvar trots brutit kontraktet :S En tjej som gått i typ över två år....Känns ju inte som man vågar lita på dom när det blir så.