• Anonym

Sminktips sökes! Ögonbrynsmålning, ögonskuggor, sexiga ögon med mera!

Jag har aldrig varit någon riktig sminkfantast, men jag sminkar mig med mascara och foundation till vardags och lite extra till helgen om jag ska gå ut. Jag har dock ingen aning om hur man lägger en riktigt snygg och sexig makeup! Någon som har tips och kunskap?

Jag har ganska små, grön/blå ögon som jag gärna vill framhäva mer med till exempel eyeliner och snygga ögonskuggor. Hur sminkar man sig till sexigare ögon? Och hur sminkar man sig med mascara för att få fransarna att se längre ut?

Kan man få näsan att se smalare ut?

Och har ni tips på snygga frisyrer för halvlångt (en bit nedanför axlarna) brunt hår? Helst nedsläppt, men ändå sexigt och roligt, kanske lite busigt?

Bifoga bilder och ge mig massor av tips! =) 

• Svar på tråden Sminktips sökes! Ögonbrynsmålning, ögonskuggor, sexiga ögon med mera!
  • Anonym

Hur nopprar man ögonbrynen till den där snygga formen vi alla vill ha? Mina ser jättetråkiga och "raka" ut, inte alls sådär snyggt formade som i tidningar. Hur går man till väga?

• nozpa

Leta upp bilder på hur du vill att din sminkning ska se ut. Lägg upp här, så kan vi hjälpa dig. Svårt att säga något utan att du ser det framför dig.

• Anonym

Jag tycker att den här tjejen har riktigt snygga bryn!

• Norris

Du kan ju gå till en salong första gåbgen du ska plocka ögonbrynen. Då hittar dom en bra passform för dig och sen är det ju bara för dig att underhålla dom :)
    När det gäller sminkning kan jag rekommendera dig att läsa Linda Hallbergs blogg! Den innehåller bra förklaringar med bilder och tips :)
    Lycka till!

• roffe

www.youtube.com/user/lisaeldridgedotcom  Denna kvinna är make up artist åt kändisarna och sminkar folk inför Oscarsgalan t ex, och Vogue mm. Jag har lärt mig jättemkt från hennes videos :)

Sen rekommenderar jag även www.youtube.com/user/pixiwoo  det är 2 systrar med egen make up skola/studio som lägger ut videos på hur man gör stjärnornas make up =)

På bilden ser det ut som Hayden har en brunaktig ögonskugga. Lägg den så högt upp på ögonlocket att den syns när du tittar rakt fram i spegeln, sudda kanterna på skuggan med en mjuk fluffig pensel.

Använd en eyelinerpenna på insidan av ögat både uppe och nere, lägg även lite liner längs fransraden. Skugga med brunt under ögat. Lägg på mascara både på övre och nedre fransraden.

Applicera din vanliga foundation, lägg lite rouge på kinderna.

Näsan kan du skugga med en brun skugga längs båda"sidor" av näsbenet för att få den att se smalare ut. Det finns videos på det oxå, kanske kan du söka på "how to contour" eller liknande :)

Svar på tråden Sminktips sökes! Ögonbrynsmålning, ögonskuggor, sexiga ögon med mera!