• Anonym

bäst kvalité: bugaboo eller emmaljunga?

rent kvalitésmässigt: vilken av Bugaboo Cameleon eller Emmaljunga Classic sport håller bäst?

• Svar på tråden bäst kvalité: bugaboo eller emmaljunga?
  • Lillis80

Jag tycker Emmaljunga känns stabilare och att bugaboo har en plastig känsla. Framför allt är det stor skillnad på sufletterna tycker jag! Emmaljungas är tjocka och rejäla och går att dra ner långt. Bugaboos sufletter känns som ett skämt i jämförelse. Dock vet jag ingenting om kvalitén och antar att det är en smaksak. Båda dessa vagnar är ju väldigt populära, så kvalitén är det säkert inget fel på. Det är nog snarare en fråga om vad man föredrar :)

• Anonym
    Sapato skrev 2012-11-15 21:03:16 följande:
    Vad baserar du det på anonym 3?
    Emmaljunga som är 30-40 år gamla kan man hitta i fint skick.
    Finns det nån bugaboo kvar om så många år? Knappast!
  • nysignatur

Jag är inte imponerad av Emmaljungas sufletter. Har haft tre olika Emmaljungavagnar nyaste från 2012 och alla har fått suflettproblem.. :)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-15 21:10:59 följande:
    Emmaljunga som är 30-40 år gamla kan man hitta i fint skick.
    Finns det nån bugaboo kvar om så många år? Knappast!
    Va? Vad vet du om det? det beror väl på vem som ägt dem och hur de skötts.

Man kan absolut föredra den ena vagnen framför den andra, men att hävda att det skulle vara skillnad på kvalitet vet du faktiskt inte ett enda dugg om.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-15 21:17:37 följande:
    Va? Vad vet du om det? det beror väl på vem som ägt dem och hur de skötts.

Man kan absolut föredra den ena vagnen framför den andra, men att hävda att det skulle vara skillnad på kvalitet vet du faktiskt inte ett enda dugg om.
    Ja en bugaboo som inte använts alls kan säkert finnas kvar.....
  • Sapato

Beror nog mer på hur man handskas med vagnarna.

Tex så hade jag en Brio sitty till mitt barn i 3år när jag sålde den såg den ny ut. En kompis till mig har en likadan och har haft den max 2år och den ser ut som ett vrak.

• Anonym (Bugga)

Kvalitén på vagnarna är nog rätt så lika. Det handlar mer om vad man föredrar. Vissa tycker att buggan är ranglig och upplevs skör..andra tycker inte alls det och tycker istället att emmaljungan är klumpig och mer som en traktor :P. Smaken är som baken, kvalitévagnar är dem båda två!!!

• Anonym
    jag undrade hur hjul, broms och chassidelar håller kvalitésmässigt! :)

inte hur suffletten upplevs tyvärr.... eller vad som är stabilt eller plastigt :P 
Svar på tråden bäst kvalité: bugaboo eller emmaljunga?