• lovekids030407

hugger till i revbenen/bröstkorgen?

har haft detta i ca 1 år...kan tex sitta och titta på film så bara rätt var det är så får jag smärta i revbenen och  i bland   i bröstkorgen eller vid bröstbenet..är detta vanligt? få även känslan att jag i bland inte kan ta ett andetag..
    uppsökte läkaren för ca 8 månader sedan å han sa att det kunde vara muskelsmärta som kan komma och gå..finns det någon annan här som har det så? är jobbigt:(

• Svar på tråden hugger till i revbenen/bröstkorgen?
  • roffe

Jag får så till och från. Läkarn sa till mig oxå att det är muskler och muskelfästen som hakar upp sig lite. Det är inte farligt, men mkt drygt. Och ont gör det ju som fasen! 

En gång sträckte jag mig såpass att jag inte kunde andas ett ordentligt andetag på ca 2 månader, kunde knappt sova för då slappnar kroppen av o börjar andas normalt, och då vaknar man av smärta. Så glad jag var när skiten hade gått över sen :P

• Linna

Hej.Jag har haft det ca 2 år nu .har smärtan i bröstkorgen ja va så rädd oroligt innan tog flera EKG det va inget med hjärta. läkaren sa det är muskel inflammation ja ta voltaren de blir bättre ibland.men ibland ja få så ont o blir oroligt och kan ej andas som vanligt. men det är inget som är farligt har läkare sagt men det e man själv känner sig oroligt så.men läkaren sa de som på verkar det är stress sover dåligt osv,det är så för min del att tränna.

hoppas vår smärta går över.
    men va ej oroligt de e vi flera som har samma smärta lycka till  

• lovekids030407

känns skönt att veta att vi är flera som har detta:)...har mycket runtomkring mig så e lite stressad..lider även av panikångest

• Linna

Ja vi få vara glada att det är inget farligt allafall. men försök o stressa dig inte .försök och tränna vid mycket smärta kan du kontakta läkare att de kan skriva ut voltaren till dig,men voltaren kan ja inte da nu för är gravid.
    kram

Svar på tråden hugger till i revbenen/bröstkorgen?