Alltid hård avföring. Varför?
Som rubriken lyder ..
Jag dricker vatten som jag ska och äter fibrer.
Har haft såhär sen v. 32 då jag "överkonsumrade" bröd och ipren.
Men jag går på toaletten varje dag. Max varannan. Vad beror det på?
Som rubriken lyder ..
Jag dricker vatten som jag ska och äter fibrer.
Har haft såhär sen v. 32 då jag "överkonsumrade" bröd och ipren.
Men jag går på toaletten varje dag. Max varannan. Vad beror det på?
Hur äter du med grönsaker, mjukare fibrer? T.ex. sallad, färsk spenat, tomater etc.
Äter du järntabletter? Det brukar man få trög mage av.
´När du säger "sedan v 32" menar du vecka 32 i graviditeten?
Det är jättevanligt med trög mage när man är gravid. Det beror på hogör rmoner som tarmarna jobbar långsammare. Tar du dessutom järntillskott blir det ofta ännu trögare.
Blir det för jobbigt finns läkemedel att ta. Annars kan du testa med katrinplommon, päron eller kiwi.
Om du inte är gravid kanske du ska kontakta vården.
oj vad konstig texten blev. Det ska stå att det beror på hormoner.
Hur mycket rör du dig? Har du blivit mer stillasittande sista tiden kan det vara en orsak.
Vad menar du med v32. Är det graviditetsvecka så är graviditeten säkert orsaken. Men då ska du INTE äta Ipren.
Du kanske har känslig mage. Prova att röra dig mer igen och se om du får igång den!
du kanske har IBS?
Fibrer kan vara lömskt. Skippa det fiberrika ett tag och ät mer olja (gärna kokosolja). Låter som om du kanske äter för lite eller i alla fall för lite fett.
Eftersom det dök upp så plötsligt i augusti, samma vecka som jag knaprade ipren pga tandvärk. Och åt massa bröd (hade gått på lchf ett tag då så magen var ovan) så får jag för mig att jag "förstörde" magen då.
Sen stressen/magkatarr på det.
Jag går på toa varje dag men avföringen är hård. Gör inte särskilt ont eller så, eller är svårt att få ut, men det är konstant hårt. Tycker det är knasigt!
Har läst om cancer nu, men då "ska" det ju vara blod/slem, och man ska ha ont.
Har varken blod eller smärtor. Hmm.