• TheKimsis

Flicknamn som är pojknamn?

Så, jag är gravid i 6:e månaden, och jag och min fru är inte riktigt säkra på vad det blir för namn... Så rösta, och det kanske blir det namnet! :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Flicknamn som är pojknamn?
  • SilverEmma

Av dessa gillar jag Robin och Alex. Har själv en dotter som heter Elliot.

Mitt N funkar hemskt dåligt. Barasåattnivetliksom.
  • Persi

Alex, Robin eller Sam. 

Men jag ser inte Alex och Sam som pojknamn. Jag ser dem som smeknamn för både flickor och pojkar.
    Alexander/Alexandra - Alex. Samantha/Samuel - Sam. 

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸- Dastan, Delshad, Daria, Shirin, Samira, Shervin-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
  • Mary Jo

Jag har en pojke som heter Tintin, men det skulle han ha hetat oavsett kön. Lo/Charlie

• Persi

Charlie är nog det finaste unisex-namnet enligt mig

,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸- Dastan, Delshad, Daria, Shirin, Samira, Shervin-,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸
  • TheKimsis

Charlie, Tintin och Kim är fina namn. :)

Men jag heter ju Kim, så min dotter behöver ju kanske inte också heta det. :) 

• Björnmossa
    Persi skrev 2012-11-16 08:28:48 följande:
    Men jag ser inte Alex och Sam som pojknamn. Jag ser dem som smeknamn för både flickor och pojkar.
    Alexander/Alexandra - Alex. Samantha/Samuel - Sam. 
    Gäller alla ovanstående exempel. Charlie är smeknamn för Charles eller Charlotte, Ron för Ronald eller Veronica, Robin för Robert eller Roberta. Kim som någon nämnde är smeknamn för Kimberly eller Joakim.
  • TheKimsis
    Björnmossa skrev 2012-11-18 13:31:58 följande:
    Gäller alla ovanstående exempel. Charlie är smeknamn för Charles eller Charlotte, Ron för Ronald eller Veronica, Robin för Robert eller Roberta. Kim som någon nämnde är smeknamn för Kimberly eller Joakim.
    Så kan det ju vara, men ofta döper man ju barnen till det man döper dom till. För om jag hade döpts till Ron så hade jag ju inte hetat typ Ronja bara för det.
  • Björnmossa
    TheKimsis skrev 2012-11-19 18:51:47 följande:
    Så kan det ju vara, men ofta döper man ju barnen till det man döper dom till. För om jag hade döpts till Ron så hade jag ju inte hetat typ Ronja bara för det.
    Visst, men jag tycker det är intressant vad ett namn betyder och vilket ursprung det har . Det är en trend att döpa till smeknamn, är det svenska namn som Kalle eller Stina så vet nog alla att ursprungsnamnen är Karl och Kristina, men är det utländska så kan man gärna nämna det för det är nog inte alla som vet att Liam är smeknamn för William, Johnny för John eller Jonatan, Conny för Conrad osv.
  • Persi
    Björnmossa skrev 2012-11-18 13:31:58 följande:
    Absolut, men jag pratade specifikt om Sam och Alex eftersom de var de namnen jag röstade för av namnen i listan
Svar på tråden Flicknamn som är pojknamn?