• Anonym (Orolig man)

Tappar känseln i penis vid samlag

Har haft ett problem under längre tid, men inte kommit fram till det förrän ganska nyligen, nämligen att jag inte känner något vid samlag.

Det känns jättebra innan penetration och okej precis i början men sen är det som att penisen domnar bort och tappar känseln, som om den hade slaknat eller fösvunnit (men det har den inte, har kollat varje gång). Känner mig lika besviken varje gång och tappar bara lusten mer och mer eftersom det bara blir tråkigt varje gång. Har inga som helst problem att få stånd, snarare tvärtom. Funderar på om det har att göra med att vi kör med kondom (inte kört utan så har inget att jämföra med). Vet inte vad jag ska göra, blir bara deprimerad, plus att jag tycker det är fruktansvärt pinsamt att prata med andra om det, typ läkare och dyl. Är lite för gammal för ungdomsmottagningen så det är ingen idé. Så vad sjutton ska jag göra?

• Svar på tråden Tappar känseln i penis vid samlag
  • Anonym (välkommen)

Välkommen till tjejernas värld! Penetration känns inte så mycket för tjejer heller bara så du vet.

• Fia 28

Det är även vanligt att killar har ett rejält tajt grepp när de runkar och i jämförelse så känns inte samlag särskilt mycket alls.

• Venne

Du kanske får en allergisk reaktion mot kondomerna? Testa kondom i annat material och se om det hjälper. Annars får du ju gå och få läkarhjälp. Är du för gammal för ungdomsmottagning finns det väl urologer. 

Att säga "välkommen till tjejernas värld" var det dummaste jag hört. Det är inte normalt med bortdomnade kroppsdelar, oavsett hur lite du brukar njuta av sex Anonym (välkommen).  

• Anonym (Orolig man)

Jag tycker det där var lite onödigt sagt Anonym (välkommen), så vitt jag vet skiljer det sig ganska rejält mellan tjejer vad som känns eller inte.

Finns det några andra tecken på att det skulle vara allergi? Jag har inte känt av att det svider eller sett att det är rött efteråt. Just i samband med orgasm känns det, även om det känns mer när det sker utanför (då ofta utan kondom). Använder ju latexhandskar i jobbet, där har jag inte märkt av någon klåda eller rodnad på händerna. Vet inte var jag ska hitta andra sorter dock, de som finns här på Apoteket är de där vanliga typ latex.

• Anonym (Orolig man)

..kunde visst inte ändra.

Som sagt, det känns en stund i början, sen är det bara borta, precis som om nån hade klippt av den rent ut sagt. Känns samtidigt jävligt obehagligt.

• Venne

Nej jag vet inte och är ingen expert. Det var bara en idé eftersom det händer när du använder kondom. Men uppsök vården då. Ring antingen till vårdcentralen och beskriv ditt problem eller kontakta en urolog direkt. Vissa mottagningar kan man hitta mailadressen till och skriva in vd som är fel och att man vill ha hjälp, så räknas det som en egenremiss. 

• Fia 28
    Anonym (Orolig man) skrev 2012-11-16 15:48:40 följande:
    Jag tycker det där var lite onödigt sagt Anonym (välkommen), så vitt jag vet skiljer det sig ganska rejält mellan tjejer vad som känns eller inte.

Finns det några andra tecken på att det skulle vara allergi? Jag har inte känt av att det svider eller sett att det är rött efteråt. Just i samband med orgasm känns det, även om det känns mer när det sker utanför (då ofta utan kondom). Använder ju latexhandskar i jobbet, där har jag inte märkt av någon klåda eller rodnad på händerna. Vet inte var jag ska hitta andra sorter dock, de som finns här på Apoteket är de där vanliga typ latex.
    Det borde gå att hitta latexfria kondomer på nätet.
  • Myling

Du kan prova lite olika storlekar också. Man ska mäta omkretsen, inte längden.

• Anonym
    Anonym (välkommen) skrev 2012-11-16 13:05:09 följande:
    Välkommen till tjejernas värld! Penetration känns inte så mycket för tjejer heller bara så du vet.
    Vilket otroligt fånigt inlägg. Och sluta uttala dig för hela kvinnligheten tack. Själv känner jag alldeles fantastiskt mycket vid penetration och jag är KVINNA.

TS. Det låter inte helt normal. Uppsök en urolog det är nog endast en sån som kan ge dig besked om vad det är som orsakar domningarna. Lycka till!
  • Anonym (Orolig man)
    Anonym skrev 2012-11-19 14:01:29 följande:
    Vilket otroligt fånigt inlägg. Och sluta uttala dig för hela kvinnligheten tack. Själv känner jag alldeles fantastiskt mycket vid penetration och jag är KVINNA.

TS. Det låter inte helt normal. Uppsök en urolog det är nog endast en sån som kan ge dig besked om vad det är som orsakar domningarna. Lycka till!
    Ja jag tycker det känns som om vederbörande är väldigt missnöjd med sitt sexliv. Är väl inte meningen att det för männen heller ska vara ett evigt juckande som plötsligt ger orgasm och sen är det över. Känns ju ganska meningslöst...
  • Lider av samma

Vet inte om du läser det här nå mer, men jag har precis samma problem som dig, förutom att oavsett hur länge jag kör på så får jag ingen orgasm för det känns absolut ingenting. Har du hittat någon lösning? Jag har varit till läkare förut, utan något som helst resultat, ingen av dom hade ens hört talas om något dylikt. Så nu håller jag på att göra ett försök igen men det verkar inge bättre den här gången heller...

• manfrsthlm
    Anonym (välkommen) skrev 2012-11-16 13:05:09 följande:

VA......har jag blivit lurad i alla dessa år...vafallsDemon{#emotions_dlg.djavulsk}DödSkrikandes
  • Chinkos

Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Er det noen som har noen gode svar?

• manoneice

jag och mitt ex hade inte heller så bra sex men jag tror det är olika för person till person alla tjejer har ju olika stolekar som oss män be tjejen göra squats och knipövningar lovar sex blir så mycket bättre min nya tjej gör det Flört

Svar på tråden Tappar känseln i penis vid samlag