• Molban

Vad köpa i USA?

Undrar som rubriken lyder vad som kan vara bra att kolla på i USA, de har ju ett lite annat utbud än vad vi har här... sist jag var över köpte jag bland annat Clear eyes, men det finns förstås fler godbitar! Undrar också över om någon vet var man kan köpa hunterstövlar till skapliga priser antingen här eller i USA?

Tack! //Anna

• Svar på tråden Vad köpa i USA?
  • Duckan

Smink till bra pris på Sephora. Converse, Ralph Lauren, Victorias Secret om du gillar det.

• ruthen

Köp smink. Fick en chock när jag såg att åhlens ville ha 550 kr för cliniques gula ansiktskräm som jag brukar betala 20 dollar för i usa och då brukar man få med en nessesär också med 5 olika produkter i reseförpackning. De har jämt sådana där erbjudanden att man får en nessesär medans i sverige måste man ju handla för 750kr för att få nån gåva.

Sen kan du köpa löparskor. För att man ska få samma pris i Sverige som det är där, måste man handla när det är 70% rabatt, så himla dyrt är det i Sverige.

Victorias secret är ju också fantastiskt när det är rea.

Även Body shop är trevligt när det är rea. Där kan man köpa produkter som är nedsatta med 90%. 

• lovie

Åh jag tycker som ovansagda plus skor skor skor och väskor!

Bath

• Apotheosis

Det beror ju lite på vad du gillar. Köp med dig en flaska baconvodka. Det har jag inte hittat här i Sverige. Jag dricker förvisso inte vodka, med eller utan baconsmak, men håll med om att det är rätt coolt ändå med baconvodka? Det hade jag nog köpt med mig för att ställa i en hylla och skratta åt.

Jag rekommenderar inte att köpa med amerikanskt godis. Vi har MYCKET bättre godis i Sverige. Jag tycker att godiset i USA är jättetråkigt.

Converse om du gillar det är ju ungefär halva priset i USA. Läs på lite om vilka märken du gillar (på kläder, skor, smink och så vidare). De som kommer från USA är MYCKET billigare i USA. 

Jag håller med det där som skrevs om löparskorna också, men inte bara löparskor utan ALLA träningsskor. Om du är intresserad av barfotalöpningskor måste du nästan köpa dem där. Här i Sverige ligger de flesta barfotalöpningsskor över tusenlappen. Där är de jättebilliga och hittar du dem på rea rör det sig om någon hundralapp.

Om du gillar diet pepsi så passa på i USA. Jag har inte hittat den i Sverige. I Sverige verkar bara pepsi max finnas.

Hamnar du i Kalifornien så köp med dig refried beans! Det finns typ inte alls i Sverige. Jag har bara sett en jättedyr miniminiminiburk på ica maxi. Inte ens pintobönor så man kan göra egna refried beans har jag hittat i Sverige.

• lovie

Varför gick det bort? Jag tycker om bath and bodyworks affären för body lotions etc. Allt luktar gott!!!
    Tjmaxx, marshalls, ross, target, är alla affärer som är värda att titta in på. Superbilligt o bra!

• Bluesman

Jag provade att dricka Pepsi Crystal när jag var 'over there'.... Helt genomskinlig Pepsi men med samma smak som vanlig Pepsi. Lite udda dryck som inte finns här i Sverige vad jag vet.  Prova gärna! Passa på att köpa kläder, särskilt jeans. Mycket billigare där! Gav ca 250 spänn för ett par Levi's.  :)

• Carlito

Var ska du åka?

Mitt bästa råd, är att kolla upp något som du vill ha eller behöver. Då förstås US-made. Typ jag alltid velat haft en rikitig blender. Hamilton Beach, tror jag betala, strax över 200 + tax. Kosta minst 3-4 tusen i Sverige. Lite bökigt med converter med det får man ta. Golfklubbor ett annat exempel sjukt billigt.....du är med på vad jag menar.

Fyndat mycket och råkat på  mycket konstigt. Mall i förorter, superbra, riktiga white-trash ställen, kan hitta mycket kul. En gång fyndhylla med kristall på typ Target, Kosta Boda, Orrefors, skålar för 10-15 dollar. Outdoor kläder och utrustning inte handlat själv men sett priser. Columbia, North Face typ halva priset.

Kläder nämns, svårt det har ju annorlunda kollektioner, knepig stil. Swarovski är stort, smycken mm, antar att det är billigt. Victoria Secret nämns, billigt. men det är också deras motsvarighet till HM-smink-avd.

Sen måste nämna Orolando, FL, min bror bodde där, var där 5-6 ggr. Mecka för parker+outlet+golf.
    Där finns många fina outlet- malls med även europeiska märken, Hugo Boss, Burberry osv. Ralph Lauren mycket prisvärt, om man gillar det märket. grym kvalité till bra pris.
    Men som tidigare nämnt även här, vanliga mall, inte tursit mallen. Finns hur mycket som helst. Det fina är ju ockå att amerikanerna har ju inte samma smak, så det vi gillar finns det stort utbud av. 15 dollar styck för skjorta/piké, Burberry, Ben Sherman osv.

Det var lite om mina tips och annat drval....ler

Lycka till. 

New York med Platina-kort vore fint!

• Carlito

Glömde....

Yankee Candle doftljus, ganska dyra även där har jag för mig, men billigare en här.
    Bra presenter och som julklappar också.

Dessa:
    www.yankeecandle.se/ 

• Molban

Hej igen occ tack för alla tips! Är det någon som vet var man kan hitta lite ovanliga monster high dockor? Min dotter önskar sig modellen cupid och hur jag än letar hittar jag bara de modeller man hittar lite varstans i sverige..? Tack på förhand!

• yndra
    Molban skrev 2012-12-03 04:34:17 följande:
    Hej igen occ tack för alla tips! Är det någon som vet var man kan hitta lite ovanliga monster high dockor? Min dotter önskar sig modellen cupid och hur jag än letar hittar jag bara de modeller man hittar lite varstans i sverige..? Tack på förhand!

Du hittar dem i alla affarer har borta. Target, Walmart , Fred Myers osv har oftast battre priser an leksaksaffarerna. Utbudet av dockorna ar mkt storre har!
  • Kludd

Nån här som blivit beroende av clear eyes??

Svar på tråden Vad köpa i USA?