Var ska du åka?
Mitt bästa råd, är att kolla upp något som du vill ha eller behöver. Då förstås US-made. Typ jag alltid velat haft en rikitig blender. Hamilton Beach, tror jag betala, strax över 200 + tax. Kosta minst 3-4 tusen i Sverige. Lite bökigt med converter med det får man ta. Golfklubbor ett annat exempel sjukt billigt.....du är med på vad jag menar.
Fyndat mycket och råkat på mycket konstigt. Mall i förorter, superbra, riktiga white-trash ställen, kan hitta mycket kul. En gång fyndhylla med kristall på typ Target, Kosta Boda, Orrefors, skålar för 10-15 dollar. Outdoor kläder och utrustning inte handlat själv men sett priser. Columbia, North Face typ halva priset.
Kläder nämns, svårt det har ju annorlunda kollektioner, knepig stil. Swarovski är stort, smycken mm, antar att det är billigt. Victoria Secret nämns, billigt. men det är också deras motsvarighet till HM-smink-avd.
Sen måste nämna Orolando, FL, min bror bodde där, var där 5-6 ggr. Mecka för parker+outlet+golf.
Där finns många fina outlet- malls med även europeiska märken, Hugo Boss, Burberry osv. Ralph Lauren mycket prisvärt, om man gillar det märket. grym kvalité till bra pris.
Men som tidigare nämnt även här, vanliga mall, inte tursit mallen. Finns hur mycket som helst. Det fina är ju ockå att amerikanerna har ju inte samma smak, så det vi gillar finns det stort utbud av. 15 dollar styck för skjorta/piké, Burberry, Ben Sherman osv.
Det var lite om mina tips och annat drval....ler
Lycka till.
New York med Platina-kort vore fint!