• Läkerol

Migränanfall med kräkningar. Receptbelagd värktablett.

Hej. Jag lär ju inte var den enda och första gravida som efterfrågar smärtstillande eller Värktabletter mot migrän med kräkningar? Jag har i vanliga fall imigran, men det står ju som alltid på de flesta värktabletter att gravida ska undvika. Nu undrar jag om någon här ätit kraftigare värktabletter under graviditet, utskriven av läkare? Ni har fött friska barn och det hände inget av den tablett/spray ni tog. Förra graviditeten sa min läkare att det inte fanns något för gravid. Men det måste ju finnas något? Alvedon har aldrig haft effekt på mig, ingen av de vanliga utan recept heller. Tänkte om någon hade ett förslag som jag kunde anföra till läkaren.

• Svar på tråden Migränanfall med kräkningar. Receptbelagd värktablett.
  • josen 1

Jag testade citodon, hjälpte inte alls. Man kan få remiss till akupunktur, inte testat själv men hört att det ska funka bra i förebyggande syfte.

• Philippa

Jag fick citodon som man stoppar upp i rumpan, de funkade bra.

• Läkerol

Okej. Citadon har jag hemma i tablett form. Vill ju ogärna ta dessa mediciner, men nu är det illa. Känns som jag ramlar från 7:e våningen med huvudet i asfalten, spyr och känner mig svimfärdig. Ljus och ljud känslig. De ringde från Hälsocentralen nyligen, läkare trodde att det var svårt att hitta något. Men skulle höra med andra läkare och återkomma. Känns ju läskigt att de verkar ha noll koll.

• Philippa

I vilken vecka är du i?

• marre0407

Hej!

Jag har också fått citodon men det funkar inte på mej heller :( å migränanfallen har blivit värre nu
    under grav. :( usch å fyy!! 

• Philippa
    Läkerol skrev 2012-11-16 16:25:44 följande:
    V 16+5

Då vet jag inte om du kan ta citodon... ring förlossningen och rådfråga en barnmorska där så får hon fråga en av deras läkare.....

Jag var i vecka 26 när jag fick citodon och det var tillåtet enligt läkaren när man var så långt gången. 
  • Läkerol

Okej. Citadon har jag hemma i tablett form. Vill ju ogärna ta dessa mediciner, men nu är det illa. Känns som jag ramlar från 7:e våningen med huvudet i asfalten, spyr och känner mig svimfärdig. Ljus och ljud känslig. De ringde från Hälsocentralen nyligen, läkare trodde att det var svårt att hitta något. Men skulle höra med andra läkare och återkomma. Känns ju läskigt att de verkar ha noll koll.

• Läkerol

Tack för era svar. Får i värsta fall höra med förlossningen. En tröst är att det i sådant fall finns medecin längre fram i graviditeten.

• V79

Jag fick citodon i v 10 pga migrän och kraftig huvudvärk, läkaren jag träffade visste inte ens att man fick äta Alvedon när man var gravid så han pratade med en gynläkare på kvinnokliniken som sa att citodon, alvedon och även vissa migrän mediciner är ok så som sumitran.

Bf 27/1-13
Svar på tråden Migränanfall med kräkningar. Receptbelagd värktablett.