Katten nyser, bör jag vara orlig?
Nej, jag är inget troll och nej jag kommer inte från flashback vilket tråden kanske annars antyder.
Seriöst.
Jag är en fjant.
När ungarna är halvdöende av influensa säger jag frankt att det går över. Nu får katten nysattacker och jag blir orolig. Så pass orolig att jag skriver inlägg om det...
Jag upptäckte igår att den ena katten med jämna mellanrum nyser attackvis 3-4ggr. Ögonhinnan är inte framme, hon är inte snorig och hon blir jävligt sur när jag försöker känna på nosen. (Observera ordet jävligt, hon är en fd vanvårdskatt och man rubbar otroligt lätt hennes förtroende för människor.)
Igår var nosen torr men kanske lite halvvarm vilket iofs inte säger så mycket eftersom jag hade samma uppfattning om sonen på akuten "halvvarm" när han hade 40-nånting i temp. (Ja, jag fick en utskällning och nej, jag har ingen kattermometer och min vägrar jag använda)
Hon tvättade sig ovanligt mycket i ansiktet under kvällen.
Idag känns hon inte halvvarm, tvättar sig inte mer än vanligt men nyser fortfarande på samma sätt.
Alla katter är innekatter, försäkrade och vaccinerade. De har fri tillgång till en balkong.
Kan katter bli förkylda?
När ska jag bli mer orolig, så orolig så att jag ringer vetten och beställer tid? (menar nu andra saker än det uppenbara som att blinkhinnan är framme, allmänpåverkan eller att hon vägrar äta)