• Loisan83

UGG el Shepherds

Hej

Nu behöver jag er hjälp där ute. Speciellt er som har eller har haft ngt av de ovannämnda märkena UGG eller Shepherd.
    Jag vill ha ngt av dessa märken nu inför denna kalla vintern. Dessvärre är ju dessa väldigt dyra att köpa nya i butik så därför är jag intresserad av att köpa begagnade och har hittat ett par Shepherd till överkomligt pris.

Men. Många som äger UGG säger att dessa ska vara väldigt stora i strlk så därför ska man satsa på en strlk mindre än vanligt vid köp då dessa ska töjja sig?

Och det ska tydligen vara tvärtom i Shepherd? De ska vara små i strlk så därför ska man ta en strlk större.
    De jag har hittat av Shepherd är i strlk 40 och den försäljaren säger att detta stämmer. Men i en annan annons av en annan säljare säger denne att hennes strlk 40 även passar strlk 39-41. Men man vill ju inte ha för stora klumpiga skor.

Ngn som vet och kan detta? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-17 10:46
    Ska tilläggas att jag har strlk 39 :)

• Svar på tråden UGG el Shepherds
  • Poffi

Hej

Jag har aldrig haft ett par Sherpherd men jag har haft många olika Uggs. Jag älskar Uggs för att de är så varma och med snygg design.
    Om man jämför modellerna tycke jag att Shepherd ser så stora breda och klumpiga ut.... och är fula baktill. Shepherd är ganska dyra, över 1000-lappen, vet inte vad Uggs kostar i Sverige men det är väl det dubbla? Skiljer det inte så mkt hade jag satsat på Uggs. 

Gissar att du ska beställa på nätet och då blir det nog billigare om du beställer från tex England eller framför allt Usa.

Jag har normal storlek 40 i skor.
    I ett par uggs jag har som min pappa köpte, bad honom köpa str 40 dock, så är de alldeles för stora och ser stora ut. haah jag inte har insett det förrän nu.
    I alla fall så köpte min mamma ett par när hon var i usa och eftersom vi har samma storlek så provade hon ut skon och då blev det en 38:a. De sitter perfekt och är jättesköna.

Precis, de "töjer" sig inte direkt, utan det är att pälsen vid tårna plattas ut eller hur man skall säga...

Oavsett vad du väljer så tror jag att du blir nöjd! De är nog lika varma och det är nog en prisfråga, vad du väljer att lägga för pengar!
    Glöm inte att köpa ett inpregneringsspray till skorna (eftersom det är mocka typ) och spraya innan du anväder dem samt med jämna mellanrum. 
    Du kan ha dem året runt, MEN gå inte i för mkt djup snö om du inte sprayat dem. Mina svarta fick vita spår efter saltet i snön och på gatorna så det är inte alls bra.

Uppdatera gärna vad det tillslut blev! 

• Loisan83

Hej

Tack så mycket för ditt svar. Jo då har jag rätt. Jag var på väg att köpa ett par UGG från ex ASOS eller Brandos men UGG är mycket dyrare än Shepherd och många säger att Shepherd ska vara varmare då de är varmare fodrade. Så då blev jag mer sugen på dem eftersom de dessutom vart billigare.

Men då vet jag iallafall att UGG är större i strlk men då är frågan om Shepherd är detsamma eller om de är så att de är mindre i strlk. På Brandos stod det nämligen att många upplever att Shepherd är små i strlk så då borde de stämma.

Jag har hittat ett par begagnade Shepherd i strlk 40 som jag blev sugen på. Men de är via Tradera och många har skrivit att man inte ska köpa märkesskor/kläder via Tradera då de oftast är fejk. Men säljaren tog bilder på orginalkartongen och märket på skorna ser äkta ut. Hon kunde dessutom tala om vilken butik hon köpt dem ifrån och priset stämde mot vad de ska kosta.

• Poffi

Okej men köp de på Tradera om de är i fint skick och så.....? Bara de inte är för utslitna så de kanske inte är varma?

Prova ut storleken på Shepherd i någon butik då? Så vet du ju storleken... 

Svar på tråden UGG el Shepherds