• nigafati

när började era barn sova hela nätter?

när började era barn sova hela nätter? och då menar jag HELA - alltså att man inte behöver in till dem och stoppa i en napp som ramlat ut 4-5 ggr
    dottern är nu snart 14 månader. det går i perioder men emellanåt har vi nätter där hon är vaken i 1-2h mitt i natten (de har lyckligtvis minskat, peppar peppar) men man måste ju iaf alltid stoppa in nappen som ramlat ut ett antal gånger per natt/ vända henne tillrätta när hon (som kryper omkring i sömnen) har trasslat runt i sängen osv..
    har flyttat in hennes säng i vårt rum nu, för att jag helt enkelt inte orkar springa in till henne när jag är halvt sovande + att det ju tar längre tid för mig att komma till henne = hon vaknar till mer o kan ha svårare att somna om, om man har otur... men nu sover ju jag skit istället då hon sover i vårt rum, eftersom att jag är väldigt lättväckt.
    längtar tills den dag man lägger henne på kvällen och hon sover gott ifred ända tills hon vaknar på morgonen... jag undrar när det inträffar (om nånsin)?? :p

• Svar på tråden när började era barn sova hela nätter?
  • tilj75

Min femåring sover hela nätter, fyraåringen vaknar ofta men inte varje natt, en (snart) treåring vaknar två gånger per natt och den andra (snart) treåringen vaknar oftast inte på natten.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130314 ♥
  • Hannahsmamma

Jag tror de där är jätteolika, min 4 åring vaknar fortfarande ibland på nätterna. Men då smyger hon in till oss och lägger sig utan att vi märker de. Men jag tror hon började sova hela nätter kring 2 år men även då med vissa vakna nätter... Jag väntar fortfarande på dagen när hon ska sova själv en hel vecka och inte vakna före sex..;)

• deede

1:an efter 12 dagar
    2:an efter ca 2 månader

Har haft tur med dom, väntar trean nu när som, får se hur det blir.   

Miranda 080302 Minnéa 110706
  • aztec

Vid 3månader.. fortfarande så jag blir orolig och väntar på när hon ska sluta med det, känns för bra för att vara sant ibland ;)

• Hannah76

Båda mina barn har sovit hela nätter från att de varit nån vecka. Båda har iof haft nån period när de vaknat på natten och kommit in o sovit vidare hos oss. Och några nätter har man ju suttit upp för att de varit sjuka.

• Kat91

vid 2,5 månad. Slutade med det igen vid 8 månader och nu 1 år precis så sover han fortfarande ganska kasst ofta men vissa nätter sover han 19-06 utan avbrott. Så det är väldigt olika här.

• idis78

Stora killen är 6 år och vaknar väl en gång/ natt någon gång i veckan.
    Lillkillen är snart 3 och vaknar 1 gång/natt 1-2 nätter i veckan.
    De vaknar dessutom tidigt på morgonen. Får vi sova till efter kl 6 är det sovmorgon.

• CoolJen

Räknar ni en sömn på ca 12 h?

För om jag ska räkna på sova hela natten så är det från kl 20 till morgonen kl 6-9

Sonen som är 20 månader har ganska nyss övergått till att för det mesta sova heja dessa nätter men vaknar ibland vid kl 4-5 för välling.

Svar på tråden när började era barn sova hela nätter?