Baka till sonens 2 års släktkalas
Skulle behöva lite tips på nåt enkelt gott man kan baka till sonens 2 års kalas som vi ska ha för familjen. Vi blir ca 20 st och vi ska även ha tårta och mat. Men lite tips på kakor till tårtan vore toppen ;)
Skulle behöva lite tips på nåt enkelt gott man kan baka till sonens 2 års kalas som vi ska ha för familjen. Vi blir ca 20 st och vi ska även ha tårta och mat. Men lite tips på kakor till tårtan vore toppen ;)
Jag bakade drömmar och hallongrottor här om dagen. Super enkelt, går relativt fort och smakar väldigt gott :)
Daimsnittar är jätteenkelt och supergott
(Finns recept på min sida bullmorsan.se under kakor)
Silviakaka, brownie..
Åh tack för tips! Massa goda tips inne på din hemsida eliten..
Undrar bara om man kan baka såna här kakor långt innan? Kalaset är på söndag.. Hur mkt blir det på en sats ungefär? :)
Daimsnittar håller ju i veckor, blir en stor sats.. Vet inte hur många beror på hur stora du skär men 60? Kanske
Silviakaka och brownie kan du baka och ha i frysen eller kylen några dagar..
Hallongrottor håller ju med några veckor..
eliten.. har ni bakat dina daimsnittar.. himla goda!
Fler tips sökes!
Åh bra!
Vi ska också ha kalas i helgen och jag har bakat hallongrottor och chokladsnitt med strössel på idag. På fredag bakar vi chokladbollar med karamellfärgat kokos och på lördag gör jag två tårtor. Det borde väl räcka för fyra barn och elva vuxna?
Vi har ingen mat. Vågar inte chansa på att en tårta ska räcka, för det är lite i minsta laget med en på 15 pers va?
Ja det beror ju helt på hur stora tårtorna är :)
Jo :) Färdiga bottnar från Ica :)
Man kan ju bygga på höjden istället för att göra två, det ser lite finare ut tycker jag med höga tårtor!