Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Rädd!!)

Symptom försvunnit i vecka 7!! Orolig!

Hejsan allihopa,
    Så fort jag gick in i vecka 7 har jag inte längre varit lika trött som tidigare. Ömheten i brösten håller förvisso i, men allting har blivit svagare. Känner mig heller inte längre särskilt uppblåst i magen, och några dagar innan vecka 7 kunde jag även känna ett diffust illamående. Nu känner jag mig nästan som vanligt igen. Detta gör mig hur orolig som helst då jag redan haft två missfall Gråter 
    Jag vet om de s.k "spöckveckorna", men de är ju inte kända för att börja redan i vecka 7!!
    Är det fler här inne som känt att symptomen nästan försvunnit runt vecka 7?  
    (Jag ska ringa bm imorgon) 

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Symptom försvunnit i vecka 7!! Orolig!
  • Anonym (Rädd!!)

*puff*

• SmultronCupcake

Jag känner igen mig men tycker inte du ska oroa dig det påverka kroppen så konstigt. Försök inte tänka på det så mycket så kommer allt gå bra. Mycket oroliga känslor påverka det lilla som växer. Det är nog bara så att din kropp ha vant sig.
    Hoppas du kan slappna av lite nu och allt går bra :)

• Anonym (Rädd!!)
    SmultronCupcake skrev 2012-11-18 08:51:53 följande:
    Jag känner igen mig men tycker inte du ska oroa dig det påverka kroppen så konstigt. Försök inte tänka på det så mycket så kommer allt gå bra. Mycket oroliga känslor påverka det lilla som växer. Det är nog bara så att din kropp ha vant sig. Hoppas du kan slappna av lite nu och allt går bra :)

Försvann dina symptom i vecka 7 också eller? :(
  • CS80

Jag har varit med om det. Första gången var jag i v 10 när symtomen plötsligt försvann och då kände jag i hela kroppen att det var nåt fel och mycket riktigt så hade hjärtat slutat slå samma dag som jag kände att symtomen försvann.

MEN när jag blev gravid igen (en mens emellan) så hade jag inga symtom alls förrän i v 8. Jag trodde att det var kört och fick gå på vul men den lille levde och nu är han 1år.

Om du känner dig jätteorolig så kan du gå och betala för ett privat vul om inte din bm hjälper dig. Så fick jag göra.

Du ska se att det inte är någon fara!
    Lycka till!

• Anonym (Rädd!!)
    CS80 skrev 2012-11-18 08:54:21 följande:
    Jag har varit med om det. Första gången var jag i v 10 när symtomen plötsligt försvann och då kände jag i hela kroppen att det var nåt fel och mycket riktigt så hade hjärtat slutat slå samma dag som jag kände att symtomen försvann. MEN när jag blev gravid igen (en mens emellan) så hade jag inga symtom alls förrän i v 8. Jag trodde att det var kört och fick gå på vul men den lille levde och nu är han 1år. Om du känner dig jätteorolig så kan du gå och betala för ett privat vul om inte din bm hjälper dig. Så fick jag göra. Du ska se att det inte är någon fara! Lycka till!

Tack för svaret, men jag har ju haft symptom som försvunnit, det ät ju skillnad i jämförelse om man inte hunnit få dom än :(
  • SmultronCupcake

Jag började känna små symtom i ca 5 veckan då brösten spände lite och trött, även lite lätt mensvärk. Uppblåst. Men runt 7-8 så försvann allt och paniken började krypa på men kom tillbaka sen i 10-12 och kände mig gravid igen men de veckornavar superjobbiga och jag oroade mighela tiden.

• SmultronCupcake

Hann visst skicka innan jag skrev klart :P

Jag tror det är vanligt att man kan sluta upp och känna något om man inte drabbas av att ligga över toalettern och spy :P resten av min graviditet var lung utan några konstigheter och idag är dottern 1 år. Försök ta det lugnt och undvik stress och tunga lyft :)

• Anonym (Rädd!!)
    SmultronCupcake skrev 2012-11-18 09:02:01 följande:
    Hann visst skicka innan jag skrev klart :P Jag tror det är vanligt att man kan sluta upp och känna något om man inte drabbas av att ligga över toalettern och spy :P resten av min graviditet var lung utan några konstigheter och idag är dottern 1 år. Försök ta det lugnt och undvik stress och tunga lyft :)

Tack för ditt svar också! Känner mig bara jätteorolig och jätteledsen! Kan liksom inte göra någonting för känner mig alldeles tom. :(
  • SmultronCupcake

Jag vet att det är svårt att känna något annat än orolig och ledsen för i början av graviditeten så kan man inte tänka på något annat. Försök hitta på något med din partner eller vänner. Du kommer fortfarande ha alla tankarna i bakgrunden men du gör även något som kan vara bra för att inte bli galen :P

• Hemlig123

Känner igen det lite. Är i v5 och tycker själv att jag mår för bra.

Är jätteöm i brösten, men mår inte lika illa eller har inte lika ont i magen, men jag kanske inbillar mig?

Mådde ju illa senast för några dagar sen.

• CS80

Har du någon gynakut i närheten så kan du åka dit och få ett vul. Efter mitt ma var jag jätte nojjig i nästa graviditet så jag var i v 6 för att se hjärtat och sen vid ett par tillfällen till innan rul. Till mig sa de att jag var välkommen när som helst om det hjälpte mig att lugna mig. De sa också att oro inte påverkade graviditeten mer än att det var svårt att njuta av den.
    För din egen skull ska du kolla upp det. Vi kanske kan lugna dig för stunden men det är allt. Det är ju inte helt ovanligt att känna som du gör med symtom som går upp och ner.

• Lufsan

Jag hade inga symtom innan vecka 7-8 och har hört att det är normalt att det kommer och går. 

En dag i sänder.
  • 1Carro82

Mina symtom (lite lätt illamående, molvärk) försvann också i vecka 7, blev orolig och kontaktade Mvc, fick tid för ul två veckor senare. När dessa två veckorna gått så hade symtomen kommit tillbaka och vi fick se ett tickande hjärta. Var nog symtomfri 5-6 dagar och har nu i vecka 16 vant mig vid att symtomen kommer och går. Det behöver absolut inte vara kört! Lycka till!

Svar på tråden Symptom försvunnit i vecka 7!! Orolig!