• Empo

Ordentlig blödning två veckor efter mens...?

Fick min dotter för 3 månader sedan.
    Hade min första mens för två veckor sedan, så borde väl vara kring ägglossningstider nu.
    Men igår fick jag en blödning som håller i sig även idag. Så pass kraftig att jag måste byta tampong efter två timmar. Har aldrig i mitt liv haft mellanblödningar... Vad är det här för blödning? Om det nu skulle vara en blödning för att det är ägglossning så borde den väl ändå inte vara så här kraftig?

Gjorde cellprovstagning för drygt en månad sedan, inget som visade på något.
    Någon som varit med om liknande?       

• Svar på tråden Ordentlig blödning två veckor efter mens...?
  • Flickan och kråkan

Mensen kan ju vara rätt hattig inledningsvis. Är du säker på att det var mens för två veckor sedan? Det är ju trots allt rätt tidigt efter förlossningen och man kan få tillbaka blodigt avslag flera veckor efter att det har upphört. Jag har fått det med båda mina runt v.8 ungefär. Med andra barnet blödde jag i 5 dagar rätt rejält. 

• Empo
    Flickan och kråkan skrev 2012-11-18 10:36:43 följande:
    Mensen kan ju vara rätt hattig inledningsvis. Är du säker på att det var mens för två veckor sedan? Det är ju trots allt rätt tidigt efter förlossningen och man kan få tillbaka blodigt avslag flera veckor efter att det har upphört. Jag har fått det med båda mina runt v.8 ungefär. Med andra barnet blödde jag i 5 dagar rätt rejält. 
    Jo, helt säker på att det var mens. Hade avslag i först två veckor, sedan avtog det och kom tillbaka. Höll i sig sammanlagt i 5 veckor. Fick sen då ännu en blödning och gjorde ett ul då den var så kraftig, dom sa att det var mens och helt ofarligt ;) Gjorde ks och därför har man ju inte heller avslag lika länge. Fick dock tillbaka min mens efter 8 veckor med sonen också, trots att jag födde vaginalt och helammade.
    Men ja, jag vet inte. Googlade men hittade inget som stämde in.. 
  • Flickan och kråkan
    Empo skrev 2012-11-18 10:42:57 följande:
    Jo, helt säker på att det var mens. Hade avslag i först två veckor, sedan avtog det och kom tillbaka. Höll i sig sammanlagt i 5 veckor. Fick sen då ännu en blödning och gjorde ett ul då den var så kraftig, dom sa att det var mens och helt ofarligt ;) Gjorde ks och därför har man ju inte heller avslag lika länge. Fick dock tillbaka min mens efter 8 veckor med sonen också, trots att jag födde vaginalt och helammade.
    Men ja, jag vet inte. Googlade men hittade inget som stämde in.. 
    Ja, visst kan det vara mens, bara en fundering. Kan du inte ringa och prata med gyn? Det är ju vanligt att cykeln är hattig inledningsvis för hormonerna löper lite amok. Jag hade jättelång första cykel exempelvis efter första barnet och hade oregelbundet ett bra tag efter båda. Man kan ju få tokiga blödningar när man tar ut hormonspiral t.ex. också.....borde ju kunna vara på liknande sätt när man har hormonförändringar av andra orsaker. Jag hade nog ringt och hört i alla fall. Har man börjar fundera så brukar det kännas bäst att prata med någon som kan sina grejer.
Svar på tråden Ordentlig blödning två veckor efter mens...?