Cake-pops hur gör man???
Ni som gör cake-pops, hur 17 bär man sig åt???
Ni som gör cake-pops, hur 17 bär man sig åt???
Kakor och färskost, blanda, rulla och kyl
Gott att höra på oreos tycker jag
Glömde, doppa och dekorera
Cake pops 20 st
1 pkt Ballerina- eller Marylandkakor
100g philadelphiaost, naturell
100g mörk choklad
Grillspett
strössel
Krossa kakorna å
Blanda samman smulorna med philadelphiaosten till en kletig deg.
Rulla till bollar och lägg dem på ett bakplåtspapper eller liknande.
Dela grillspetten på mitten och tryck i dem i bollarna. Ställ dem kallt i ca 1h.
Smält chokladen och låt den svalna något. Doppa bollarna i chokladen och sen i det strössel du valt som topping.
Du kan varierar dem med olika kakor. Pepparkaka kanske nu till jul?!?! Hoppas detta hjälper dig på traven. Lycka till
Åh tack snälla för tipsen
Föreslog för mina vänner att ha en eftermiddag med desert/bakverks buffé. Alla bakar 3-4 olika bakverk sen myser vi och smakar av allt alla familjerna gjort. Ville därför göra nåt nytt
Doppa gärna änden på pinnarna i smält choklad innan du sätter i de och låt stelna i kylen innan du doppar de i choklad. Så de inte trillar av pinnarna :)
Går att göra cake pops/balls både med vanliga kakor (typ ballerina, oreos etc) eller med hembakat (jag har testat med kladdkaka och saffranssockerkaka, båda supergoda!).
Sen brukar jag inte blanda med bara philadelphiaost utan jag gör en frosting istället: philadelphia, smör och florsocker (vanilj är gott i också om man vill) och blandar tills det får bra konsistens så att man kan rulla.
Sen är det bara att doppa i valfri choklad!
Vad brukar ni ha som pinnar? Kan man använda såna där grillpinnar i trä som finns på typ ICA? Dom är iofs väldigt långa och spetsida i en ände, men man kanske kan knipsa av dom med en avbrytartång? Är det någon som provat?
Det blir dyrt att beställa pinnarna särskilt från en nätbutik om man BARA behöver just pinnarna tänkte jag för det blir ju frakt också.
Jag klipper av sugrör och har som pinne.
Smart!