• Anonym (Varför?)

Mens 20 dagar försenad men inget pluss! VARFÖR!?

Skulle haft mensen den 29 oktober men den har inte kommit än, har molnande värk till o från i livmoderpartiet, rätt dålig i magen, bröstvårtegångarna e rätt stora (större än vanligt), humöret kan svaja o ja e (ursäkta ordvalen) väldigt pruttig, trött o sugen på saker hela tiden! 

Kan ja va gravid trots 2 negativa graviditetstest, första 3 dagar efter beräknad o andra 14 dagar efter beräknad mens... Någon som varit med om något liknande? Fick ni mensen tillslut eller va ni gravida!

Jag o sambon vill ha barn o har sex oskyddat varje dag, men ja undrar om mitt höga BMI kan ha orsak till att ja bara testar negativt o att de kanske e därför mensen e så här sen!?

Vi hoppas ju på att de e en liten bebis där inne! 

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Mens 20 dagar försenad men inget pluss! VARFÖR!?
  • ummabdilleh

har haft sa flera ggr..stress eller hormonrubbninngar..den kommer snart

• Anonym (Varför?)

Men varför har ja då en sådan konstig känsla i magen långt ner o de hugger till ibland i både äggstockar o livmoder!?

• CrazyChristina

Kan vara så att du hoppat över en ägglossning. Man har ju bara äl 10ggr på 1 år.
    Vänta tills de gått en månad och ta ett test igen fortfarande negativt och ingen mens så ringer du till barnmorskan så kan hon kanske ta ett blodprov eller göra ultraljud.

♥Erik 2010-06-09♥--♥Wilhelm 2012-04-17♥
  • Anonym (Varför?)

CrazyChristina: menar du att ja ska vänta en månad ytterligare eller ska ja vänta 4 veckor sammanlagt från att ja skulle haft mensen alltså runt den 30 november!?

• CrazyChristina

Vänta tills det gått en månad totalt sen du skulle haft mensen. När du egentligen skulle fått nästa.

• Anonym (Varför?)

Ok då blir de runt den 30 november! Va kan de va annars? Konstigt att den e borta så länge i så fall om ja inte e gravid ju

• Anonym (Varför?)

Mår illa nu med!!!

• ummabdilleh
    Anonym (Varför?) skrev 2012-11-18 21:03:21 följande:
    Mår illa nu med!!!

jag hade gravidsymptom alla ggr min mens var sen 3 veckor och sag tillochmed gravid ut och kannde for ata massa saker men var inte gravid..nehativt pa testen och mensen kom sen
  • Anonym (Varför?)

Ska till kk mottagningen imorgon o göra ett graviditetstest kl 9.30 imorgon, återkommer med svar imorgon om de!

• CrazyChristina
    Anonym (Varför?) skrev 2012-11-19 20:46:15 följande:
    Ska till kk mottagningen imorgon o göra ett graviditetstest kl 9.30 imorgon, återkommer med svar imorgon om de!
    Bara ett test kanske inte visar något, deras graviditetstest är inte lika känsliga som dom man kan köpa själv. dom på mvc och kk brukar vara 25 dom man kan köpa själv ligger på så lågt som 10.. Men hoppas dom tar ett blodprov oxå.
  • Anonym (Varför?)

Tack, hoppas på ett plus!!!

• ummabdilleh

tror inte du ar gravid..du har ju redan gjort tester som visat negativt..

• Anonym

Testerna är säkra till 99 % så det är rätt stor chans att du inte är gravid!

• Anonym (Varför?)

Ja va inte gravid :'(!

• Anonym (ÄL)

Du har antagligen inte haft ägglossning denna månad. Jag har själv haft problem med det. Enligt gyn hade jag inget gulkroppshormon och därav problemen. Har varit stressad länge och är också överviktig.

• Anonym (Varför?)

Men nu har vi kommit fram till att ja o sambon ska vänta lite med barn trots allt, leva lite o sen när man känner sig redo till 100 % så kör vi på hårt, he he he! Ska boka tid för att få p-spruta inom kort!

Svar på tråden Mens 20 dagar försenad men inget pluss! VARFÖR!?